برپایی اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور از اول دی ماه

به گزارش مالزی ارزان، سعید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیشتر رشته های ورزشی در دنیا و به تبع آن در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیتی نداشته است اظهار کرد: تیم ملی جوانان وزنه برداری کشور نیز در یک سال اخیر فعالیت چندانی نداشته و نیازمند شروع دوباره اردوهای آماده سازی است.

برپایی اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور از اول دی ماه

وی اضافه کرد: با حکم شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری و با توجه به تجربیاتی که در این عرصه کسب نموده بودم و نیز یک دوره به عنوان سرمربی ادواری با فدراسیون وزنه برداری همکاری داشتم، مربیگری تیم ملی جوانان کشور برعهده بنده گذاشته شد و امیدوارم تا با همکاری رؤسای هیأت های وزنه برداری، قهرمانان و مربیان پرافتخار، این ورزش را دوباره به روزهای اوج وزنه برداری در مسابقات بین المللی بازگردیم.

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور در ادامه ضمن تشریح شرایط کنونی وزنه برداری کشور، اضافه کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا وزنه برداری نیز در کنار سایر ورزش ها دچار توقف و تعطیلی مسابقات و تمرینات اختصاصی ورزشکاران شد و همین عامل نیز از میزان آمادگی ورزشکاران کم نموده است.

علی حسینی اضافه کرد: در جلسه ای که با حضور اعضای شورای فنی فدراسیون برگزار کردیم مقرر شد که اردوی جدید تیم ملی جوانان کشور از اول دی ماه امسال شروع گردد تا آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات مهم بین المللی جوانان دنیا که به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد را به دست بیاوریم.

وی ابراز امیدواری کرد: هدف از برپایی این اردو در ابتدا شناسایی جوانان با استعداد و فراهم آوری امکانات لازم برای انجام تمرین های فشرده است و در مرحله بعدی و با قطعی شدن نفرات برگزیده اصلی تیم ملی جوانان برنامه ویژه آماده سازی برای کسب مدال در مسابقات پیش رو را خواهیم داشت تا دوباره به صندلی والای وزنه برداری ایران در آسیا و عرصه دنیای برسیم.

13 وزنه بردار به اردوی جدید دعوت شدند

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور ادامه داد: در مرحله اول اردو آماده سازی وزنه برداری 13 نفر از ورزشکاران این رشته دعوت شده اند که بعد از انجام تست های پی.سی. آر می توانند در محل اردو حاضر شوند و این اردو در شرایط کامل قرنطینه برگزار خواهد شد و در خاتمه با برگزاری رکورد گیری، نفرات برتر به مسابقات اعزام خواهند شد.

علی حسینی با بیان اینکه وزنه برداری اردبیل در گذشته یکی از ستون های اصلی وزنه برداری کشور به حساب می آمد توضیح داد: استان اردبیل همیشه در عرصه وزنه برداری کشور با معرفی چندین ورزشکار پرافتخار دنیای و المپیکی از استان های برتر در این رشته ورزشی به حساب می آمد و کارنامه درخشانی در این عرصه داشت اما متأسفانه در سال های گذشته شاهد کم توجهی هیأت های وزنه برداری بوده ایم و هم اکنون وزنه برداری استان اردبیل با مشکل کمبود نیروی انسانی مستعد، عدم برند سازی، و کمبود امکانات روبرو است.

با معضل عدم توجه به قهرمانان ورزشی روبرو هستیم

وی ادامه داد: در چند سال اخیر وزنه برداری استان اردبیل که قهرمانان نامداری مانند حسین رضازاده، سجاد انوشیروانی دارد دچار افت و رکود شده است و در سایه کم توجهی، عدم وجود امکانات مناسب برای علاقه مندان این رشته ورزشی و عدم توجه به قهرمانان در استان اردبیل موجب شده است تا خانواده ها و ورزشکاران ارتباط خوبی را با رشته وزنه برداری برقرار ننمایند که این معضل را باید حل کنیم.

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور با بیان اینکه در بعد اجتماعی و فرهنگ سازی برای این رشته ورزشی که از سابقه درخشانی نیز در گذشته برخوردار است دچار ضعف هستیم، اعلام کرد: در اولویت اول در صدد آشتی مجدد خانواده ها با وزنه برداری هستیم و با استعدادیابی و توجه به علاقه مندان به این رشته کادرسازی مناسبی را انجام خواهیم داد.

علی حسینی اعلام کرد: امیدواریم در سال های آینده تفکرات جدیدی به بدنه وزنه برداری استان اردبیل تزریق گردد تا خانواده ها نیز همانند گذشته به آینده درخشان این رشته امیدوار و علاقمند شوند و ورزشکاران نیز با انگیزه مضاعفی در این رشته ورزشی به فعالیت بپردازند چرا که مربیان با تجربه بسکمک در این رشته در استان اردبیل فعالیت می نمایند که با کمک آنها می توانیم دوباره به روزهای اوج وزنه برداری اردبیل در عرصه های دنیای و آسیایی برسیم.

ارتباط هیأت های ورزشی با رسانه ها ضعیف است

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور همکاری رسانه ها برای معرفی قهرمانان و نیز توسعه رشته های ورزشی را بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: متأسفانه در استان اردبیل ارتباط رسانه ها با هیأت های ورزشی برای بیان نقاط ضعف و قوت و نقد منصفانه آنان وجود ندارد و یا بسیار محدود است که معتقدم رؤسای هیأت های ورزشی باید گزارش فرایند اقدامات خود را برای آگاهی مردم در اختیار رسانه ها قرار دهند.

وی اظهار کرد: محسن دادرس به مسابقات دنیای که بسیار مهم است اعزام می گردد در حالی که این وزنه بردار را بسکمک از مردم استان اردبیل نمی شناسند و این به دلیل ضعف در ارتباط با رسانه ها است و خانواده ها نیز که آینده روشنی را برای قهرمانان این رشته ورزشی متصور نمی شوند علاقه ای برای ادامه این رشته ورزشی برای فرزندان خود نشان نمی دهند.

لازم به ذکر است علیرضا منصوری (خوزستان)، علی کشتکار (فارس)، حسین بیرانوند (لرستان)، مسعود ممیوند (لرستان)، علیرضا یوسفی (فارس)، عباس فخر زارع (اصفهان)، فرهاد اکبری، ابوالفضل آدینه پور (خوزستان)، علیرضا معینی (اصفهان)، عبدالله بیرانوند (لرستان)، رضا حسن پور (مازندران)، علیرضا اسفندکمک (البرز) و حسن عمادی (فارس) 13 وزنه برداری هستند که با نظر سعید علی حسینی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 572

به "برپایی اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور از اول دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور از اول دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید