برترین غذاهای تایلندی که حتما باید یک بار امتحان کنید!

به گزارش مالزی ارزان، سفر به تایلند بدون این که از غذاهای تایلندی خوشمزه و اصیل چیزی میل نموده باشید، کامل نخواهد بود. تایلند زیبایی های طبیعی و جاذبه های توریستی متعددی دارد که این کشور را به مقصد شماره یک گردشگری در جهان بدل نموده، اما یکی از جذابیت های این کشور بدون شک همین غذاهای خوشمزه اصیلی است که در رستوران ها و حتی دکه های خیابانی می توانید سفارش دهید.

برترین غذاهای تایلندی که حتما باید یک بار امتحان کنید!

همراه ما باشید که در ادامه به معرفی چند مورد از مهم ترین غذاهای اصیل تایلندی خواهیم پرداخت.

پد تای (Pad Thai)

پدتای یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در سفر با تور تایلند میان گردشگر ها است که به صورت کلی به رشته های سرخ شده نودل تلقی می شود که همراه با گوشت های مختلف از جمله مرغ یا میگو سرو خواهد شد. این سوپ خوشمزه ترکیب های مختلفی را شامل شده و به شکل های متنوع سرو می شود. اگر چه مدل مقرون به صرفه آن را در دکه های خیابانی و در بازارهای شلوغ پیدا می کنید، اما پد تای را در منو رستوران های شیک نیز پیدا می کنید که آن را با مواد اولیه بعضا متفاوت و البته قیمت بسیار بیشتری می پزند . از مدل های محبوب پد تای بین خود تایلندی ها، می توان به ترکیب نودل، سوپ دریایی، میگو و سس ماهی اشاره نمود که طعم تند و خوشمزه ای دارد. مدل کاملا گیاهی پد تای نیز با توفو ارائه می شود.

توم یام گونگ (Tom Yum Goong)

اگر اهل غذاهای دریایی هستید، حتما باید به سراغ توم یام گونگ بروید که در واقع سوپ میگو تند است که با علف لیمو، موسیر، لیمو ترش، سس ماهی و فلفی چیلی تند طعم دار شده و با گوشت میگو سرو می شود. البته پایه این غذا به شکلی که گفتیم است و بعضا چیزهای بیشتری از جمله سبزیجات مختلف نیز با آن سرو خواهد شد. توم یام گونگ به خاطر طعم تند غذاهای دریایی و میگوهای درسته ای که در آن قرار داده می شود، برای برخی جذابیت ندارد، اما آن هایی که طعم غذاهای دریایی را دوست دارند، عاشقش خواهند شد.

کائنگ لوئنگ (Kaeng Lueang)

این غذا که در واقع یک سوپ کاری زرد است، شکل های بسیار زیادی دارد و تقریبا در هر شهری به شیوه ای متفاوت پخت می شود. از سوپ ساده ترش و شیرین گرفته تا مدل هایی که در آن از شیر نارگیل استفاده شده و یک حالت چرب و خامه ای بسیار خوشمزه دارد. اما یک چیز در این غذا همواره ثابت است و آن طعم چیره کاری در کلیت ظرف بوده و بعلاوه وجود سبزیجات مختلف در کنار یک پروتئین که می تواند مرغ یا گوشت قرمز باشد یا برای گیاه خواران از توفو در آن استفاده می شود. بر خلاف انتظار این غذا خیلی تند نبوده و بین غذاهای تایلندی از فلفل کم تری در آن استفاده می نمایند.

گائنگ دائنگ (Gaeng Daeng)

یکی از غذاهای پر استفاده در تایلند گائنگ دائنگ یا همان کاری قرمز است که غذای تندتری نسبت به قبلی بوده و ظرف هایی که در آن سرو می شوند نیز پر است از سبزیجات و گوشت و در آن از پیازچه، سیر، علف لیمو و زنجبیل به وفور استفاده می شود. بعلاوه شیر نارگیل نیز جزو جدانشدنی گائنگ دائنگ است که طعمی عالی به آن می دهد. بیشتر رسم است که غذا را با مرغ طعم دار سرو می نمایند اما گوشت قرمز نیز در آن استفاده شده تا آن ها که اهل این نوع پروتئین هستند نیز از غذای مذکور لذت کافی ببرند.

پائنگ کئون وان گای (Gaeng Keow Wan Gai)

برای این که فهرست غذاهای کاری تایلندی کامل شود، حتما باید از کاری سبز نیز نام ببریم که سه گانه کاری های تایلندی تکمیل شود. کاری سبز بیشتر بین گردشگران شناخته شده است و در آن از نودل نیز استفاده می نمایند. در این غذا از بادمجان های کوچک، ریشه بامبو، سیب زمینی و سینه مرغ استفاده شده که کاملا آن را از دو غذای قبلی که معرفی کردیم، متمایز خواهد نمود. کاری سبز نیز مثل خیلی دیگر از غذاهای تایلندی که در این فهرست به آن ها اشاره نمودیم و خواهیم کرد، هم در رستوران ها و هم در دکه های غذاهای خیابانی فروخته می شوند.

کائو سوی (Khao Soi)

سوپ نودل به طور کلی یکی از غذاهای خیابانی بسیار محبوب در تایلند به شمار میرود و هر زمان از روز در هر جایی، می توانید آن ها را با قیمتی پایین سفارش دهید. کائو سوی هم نوعی محبوب از این نوع سوپ است که در آن از شیر نارگیل، کاری و سس سویا استفاده می شود و اصالت آن به شمال تایلند بر می شود. این غذای بسیار خوشمزه چرب و است و همراه با گوشت قرمز یا مرغ یا توفو سرو می شود. بعلاوه در آخر هم کمی سبزیجات به همراه نودل سرخ شده ترد رویش می ریزند.

کائو پاد (Khao Pad)

وقتی صحبت از غذاهای تایلندی به میان می آید، نمی توان از کائو پاد یا همان برنج سرخ نموده چیزی نگفت. غذایی که البته مختص به تایلند نیست و همه کشورهای جنوب شرق آسیا و شرق آسیا، هر کدام نوعی از این غذا را دارند. برنج سرخ نموده یک سری مواد اولیه پایه مثل برنج از قبل پخته شده، تخم مرغ، ادویه جات، چیلی، پیاز و سیر دارد و یک نوع گوشت که عموما مرغ است نیز در آن استفاده می شود. در بسیاری از دکه های غذاهای خیابانی، کائو پاد به همین شکل سرو می شود اما در برخی رستوران های لوکس، مدل های گران قیمت با مواد اولیه خاص همانند میگو و خاویار نیز فروخته می شود.

سوم تام (Som Tam)

سوم تام نوعی سالاد تند است که با پاپایا سبز درست می شود و جدا از طعم عالی، ظاهر فوق العاده جذابی هم دارد. این غذای محبوب تایلندی مخلوطی از پاپایا رنده شده، چیلی تند قرمز، سس ماهی، آب لیمو، تمبر هندی و شکر است و بعضا در آن از گوجه های گیلاسی، هویچ رنده شده و بادوم تفت داده شده نیز استفاده می شود. بعلاوه اگر بخواهید در آن پروتئین هم داشته باشید، باید جایی سوم تام را سفارش دهید که در این سالاد، میگو سخاری هم می ریزند.

لاب (Laab)

یکی دیگر از سالادهای تند که از شمال شرقی تایلند به تمام این کشور سرایت نموده و از دیگر غذاهای تایلندی فوق العاد خوشمزه و کلاسیک این کشور به شمار میرود. این سالاد که در آن از گوشت خرد شده، قارچ، برگ های تازه نعنا، پیاز، سس ماهی، چیلی و ... استفاده شده، بسیار تند است و ممکن است برای همه مناسب نباشد.

کائو نیائو ماموانگ (Khao Niao Mamuang)

اگر اهل غذاهای شیرین هستید، امتحان کردن این غذای خوشمزه تایلندی را از قلم نیاندازید. کائ نیائو مامونگ ترکیبی از برنج شفته است که شیر نارگیل پخته شده و با مانگو یا همان انبه طعم دار شده است. برنج شیرین و بسیار خوشمزه ای که همواره با تکه ای مانگو سرو می شود و خیلی از گردشگران، آن را در تور تایلند و وقتی که از بازارهای شلوغ این کشور تماشا می نمایند، در دکه های خیابانی سفارش می دهند.

ماجراجویی غذایی در تور تایلند آویسا تراول

از زیبایی های این کشور زیبا که بگذریم، سفر به تایلند، بدون شک یک ماجراجویی غذایی برای آن هایی خواهد بود که دل به دریا زده و غذاهای نو را امتحان می نمایند. اما برای سفر به این کشور، ما تور تایلند آویسا تراول را پیشنهاد می کنیم. مجموعه آویسا تراول سال ها تجربه برگزاری تورهای مختلف به شهرهای مختلف دنیا را داشته و تخصص ویژه ای در برگزاری تور به مقاصد جنوب شرق آسیا دارد. از جمله خدمات تور تایلند آویسا تراول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارائه برترین هتل ها در رنج های قیمتی متفاوت

برترین قیمت ها و بعلاوه برگزاری تورهای لحظه آخری

بیمه مسافرتی معتبر

ترانسفر فرودگاهی

کار با شرکت های هوایی معتبر و در نظر گرفتن برترین ساعات پروازی

تور لیدر فارسی زبان

برای رزور تور تایلند به وبسایت رسمی آویسا تراول مراجعه نموده و یا برای مشاوره و خرید تور با شماره 41535 - 021 تماس بگیرید.

منبع: چمدان
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1457

به "برترین غذاهای تایلندی که حتما باید یک بار امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای تایلندی که حتما باید یک بار امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید