تظاهرات گسترده علیه ترامپِ برزیل، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد

به گزارش مالزی ارزان، بعد از رأی دیوان عالی برزیل به تحقیق در قصور رئیس جمهور این کشور در قرارداد خرید واکسن کرونا، هزاران نفر از مردم این کشور علیه وی تظاهرات کردند.

تظاهرات گسترده علیه ترامپِ برزیل، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چند هزار نفر از مردم برزیل روز شنبه (به وقت محلی) برای اعتراض به نحوه عملکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور این کشور در مقابله با ویروس کووید19 و توزیع ضعیف و ناعادلانه واکسن، به خیابان های شهرهای مختلف برزیل آمدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این تظاهرات برای بیست روز بعد (24 جولای) برنامه ریزی شده بود اما به علت ارائه شدن مدارکی از قانون شکنی در قراردادهای خرید واکسن به وسیله دولت بولسونارو به کمیته ای در مجلس سنای برزیل، زودتر برگزار گردید.

بحران همه گیری کرونا در برزیل علاوه بر اینکه با 523 هزار کشته و حدود 18 میلیون مبتلا، این کشور را در بالای جدول آلوده ترین کشورها به این ویروس قرار داده، به علت کُندی توزیع واکسن نیز وخیم تر شده است.

بر اساس این گزارش، حداقل 13 ایالت، 315 شهر و 15 شهرستان برزیل ظهر شنبه شاهد تظاهرات هزاران نفری مردم این کشور علیه بی کفایتی رئیس جمهور خود - که به ترامپِ برزیل مشهور شده - بود.

این در حالی است که شامگاه آدینه (به وقت محلی) نیز دیوان عالی برزیل با شروع تحقیقات علیه بولسونارو به علت ترک فعل و قصور در انجام وظیفه حین فرآیند خرید واکسن کرونا از هند، موافقت کرد.

خبرگزاری رویترز در خبر دیگری نوشت: گفته می گردد رئیس جمهور [برزیل] در بی قانونی های حول قرارداد 316 میلیون دلاری که در ماه فوریه برای خرید 20 میلیون دُز واکسن امضا شده بود، دخیل است.

برزیلی ها دو هفته قبل نیز تظاهراتی سراسری را در اعتراض به عملکرد بولسونارو در مقابله با همه گیری کرونا در بیش از 200 شهر و شهر کوچک این کشور برگزار کردند و خواهان کناره گیری و استعفای وی شدند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 896

به "تظاهرات گسترده علیه ترامپِ برزیل، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات گسترده علیه ترامپِ برزیل، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید