تفاوت مودم های TK2510 و TK2510 Plus چیست و کدام یک بهتر است؟

به گزارش مالزی ارزان، کاربران زیادی درباره تفاوت های دو مودم تی دی ال تی TK2510 و TK2510 Plus سوال می نمایند. اینکه کدام یک بهتر و قوی تر است و کدام یک را بخرند آنتن دهی بهتری دارد و مزایا یا معایب هریک چیست؟

تفاوت مودم های TK2510 و TK2510 Plus چیست و کدام یک بهتر است؟

اگرچه در مطلب نگاهی به مودم TD-LTE جدید TK-2510 Plus ایرانسل درباره تفاوت های این دو مودم کمی صحبت کردم ولی باز هم اینجا سعی می کنم به موارد بیشتری اشاره کنم.

هر دو مودم TK2510 و TK2510 Plus برای سرویس اینترنت TD-LTE ایرانسل هستند و فقط از سیم کارت های این شرکت پشتیبانی می نمایند.

برای سال های طولانی، مودم TK2510 یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین مودم های TD-LTE ایرانسل بود و فروش زیادی داشته است. سال پیش، ایرانسل از مودم جدید TK2510 Plus هم رونمایی و آن را به سبد محصولات خود اضافه کرد.

مودم TK2510 Plus یک مدل ارتقا یافته TK2510 است. از نظر ظاهری با هم تفاوت هایی دارند. مودم TK2510 کشیده تر و باریک تر ولی TK2510 Plus پهن تر و عظیم تر است.

از نظر وزن هر دو مودم در حدود 400 گرم هستند و برای مصارف رومیزی مناسب خواهند بود. یعنی مودمی نیستند که بخواهید با خود به هر کجا ببرید و از اینترنت TD-LTE روی گوشی و لپ تاپ خود بهره ببرید.

سرعت دانلود هر دو مودم با هم برابر است. هر دو مودم حداکثر سرعت دانلود 120 مگابیت بر ثانیه و آپلود 30 مگابیت بر ثانیه دارند. یعنی در رده 4G-LTE هستند و 4.5G نیستند.

هر دو مودم با برق شهری کار می نمایند و از باتری خبری نیست.

عظیم ترین تفاوت مودم ها

تفاوت عظیم و اصلی دو مودم در تعداد درگاه های شبکه اترنت است. مودم TK2510 دو درگاه صد مگابیتی شبکه دارد ولی مودم TK2510 Plus از چهار درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی سود می برد.

در هر دو مودم شیار سیم کارت در لبه کناری قرار گرفته است. کلیدهای روشن/خاموش یا وای فای ندارند. از صفحه نمایش خبری نیست و فقط چراغ های LED دارند.

وای فای هر دو مودم تک بانده و 2.4 گیگاهرتز است. به هر دو حداکثر 30 کاربر یا دستگاه به طور همزمان وصل می شوند ولی این عدد کاملا اسمی و روی کاغذ است. در عمل اگر دو الی سه کاربر به این مودم ها وصل گردد؛ شاهد افت محسوس سرعت وای فای هستیم.

از نظر آنتن دهی به طور اسمی باهم تفاوتی ندارند و شاید مودم TK2510 Plus کمی بهتر عمل کند.

ایرانسل تمایل دارد کاربران مودم TK2510 Plus را خریداری نمایند که جدیدتر و با امکانات بیشتری است و احتمالا فریم ویر به روزتری دارد ولی واقعا کدام یک از این مودم ها را باید بخریم؟

قیمت این دو مودم در بازار زیاد تفاوتی ندارد. روی سایت دیجی کالا، مودم TK2510 با قیمت 820 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که مودم TK2510 Plus قیمتی 880 هزار تومانی دارد.

بنابراین، قیمت این مودم ها فاکتور مهمی برای انتخاب نیست. به نظرم کاربران خانگی می توانند مودم TK2510 را بخرند و برایشان کافی است جز اینکه تعداد دستگاه های زیادی برای اتصال به مودم داشته باشند.

کسب وکارها، شرکت ها، افرادی که می خواهند چند نفره از مودم استفاده نمایند؛ بهتر است مدل TK2510 Plus را خریداری نمایند که تعداد درگاه های شبکه بیشتری دارد.

ولی باز هم تاکید می کنم تفاوت زیادی میان این دو مودم نیست.

شرکت ایرانسل به مناسب سال جدید از چندین مودم 4G و TD-LTE خود رونمایی نموده و با تخفیف ویژه به همراه سیم کارت و بسته اینترنت…

مانند هر سال، دو اپراتور موبایل عظیم ایران با میلیون ها کاربر و مشترک، از عیدانه خود پرده برداری کردند. زیاد ذوق زده نباشید؛ چون عیدی اپراتورها امسال…

در چند هفته گذشته بعضی از کاربران اینترنت ایرانسل گزارش دادند که این اپراتور بسته های شبانه رایگان خود را حذف نموده است. بسته هایی که همراه…

شرکت ایرانسل به طور رسمی و طی اطلاعیه ای بیان کرد بسته 100 گیگابایتی رایگان اینترنت ثابت TD-LTE برای مشترکان خود ارائه می دهد. روابط عمومی ایرانسل…

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش شاخص های آماری سه ماهه سوم سال 1398 را منتشر نموده است که در آن آمارهای جالبی نهفته است….

اپراتور موبایل ایرانسل به مناسب فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز تکریم مادران و زنان، بسته اینترنت ویژه ای به مشترکان خود هدیه…

وزیر ارتباطات در پیغام ویدیویی خود به دلیل قطعی و محدودیت اینترنت طی یک هفته اخیر، وعده داد همه کاربران اپراتورهای موبایل می توانند یک گیگابایت…

پیش تر درباره هر دو مودم TD-LTE ایرانسل مطلبی نوشته بودم. هر دو مودم نسخه به روز شده و جدیدی از مدل های قبلی ایرانسل هستند و چند…

منبع: شبکه چی
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 122

به "تفاوت مودم های TK2510 و TK2510 Plus چیست و کدام یک بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت مودم های TK2510 و TK2510 Plus چیست و کدام یک بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید