خبرنگاران اخبار مناطق تهران، نصب 60 هزار المان در جهت راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش مالزی ارزان، تهران- خبرنگاران- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 از نصب 60 هزار المان در راستا راهپیمایی 22 بهمن در این منطقه اطلاع داد و گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 30 هزار متر ریسه، یک هزار تخته بنر، 500 متر کتیبه، 600 تخته پرچم، 440پلاکارد، 2 عدد طاق نصرت و 50 استند در سطح منطقه اکران شد.

خبرنگاران اخبار مناطق تهران، نصب 60 هزار المان در جهت راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرنگاران از شهرداری منطقه 5، سعید رباطی روز یکشنبه با اشاره به اقدامات این معاونت در آستانه راهپیمایی 22 بهمن گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر سعی کردیم فضای منطقه را به سمت آن روزها برده و با استفاده از ظرفیت های موجود، حال و هوای روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در منطقه زنده کنیم.

رباطی با بیان اینکه داربست های راستا راهپیمایی واقع در محدوده منطقه 5 نصب شده اضافه نمود: راستا راهپیمایی بیست و دوم بهمن در حد فاصل فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی و محور محمد علی جناح که در محدوده منطقه 5 واقع شده است آذین بندی شد و پرچم های ایران و انقلاب نیز در سطح منطقه نصب شد.

وی ادامه داد: ساختمان های شهرداری، فلکه دوم صادقیه و ساختمان مرکزی شهرداری منطقه آذین بندی و پرچم های ایران در آن نصب شد و همچنین چند ارگان دولتی برای آذین بندی درخواست داشتند که در این زمینه اقدام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 به بحث نگهداشت در محور راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره نمود و اضافه نمود: حذف زوائد فیزیکی و نظافت مطلوب تر، شستشوی المان های شهری و رنگ آمیزی بعضی از المان ها از دیگر اقدامات این معاونت برای دهه فجر است.

رباطی تاکید نمود: نظافت و پاکسازی راستاهای راهپیمایی در محدوده منطقه و تاکید بر تخلیه سطل های زباله در برنامه این روز معاون خدمات شهری واقع شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا راهپیمایی سال جاری با شرایط متفاوتی برگزار می گردد تاکید نمود: فضا سازی و آذین بندی در محور راهپیمایی در منطقه 5 اجرا شده و همچنین داربست هایی برای نصب سامانه صوتی تعبیه شده تا همه چیز برای برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده باشد.

اتمام فاز یک پروژه بازگشایی خیابان مکتب العباس (ع) در منطقه 19

شهردار منطقه 19 از اتمام عملیات اجرایی فاز یک بازگشایی خیابان مکتب العباس (ع) حدفاصل خیابان انقلاب تا بزرگراه شهید چراغی اطلاع داد.

علی توکلی با بیان اینکه بازگشایی این معبر اهمیت زیادی در کاهش ترافیک خیابان انقلاب و تسهیل تردد خودروها دارد اضافه نمود: به همین دلیل فاز یک اجرای این پروژه در قالب تخریب پیاده روها و جزیره ترافیکی، 120 متر جدول دوبل رفیوژ میانی و 100 متر نهر و کانیو اجرا شد، همچنین عملیات مخروط ریزی به اتمام رسیده و دماغه ایمن نیز به بلوار شهید چراغی برای خروج اتوبوس های شرکت واحد بدون تداخل با رانندگان عبوری از راستگرد بزرگراه شهید کاظمی ایجاد شده است.

به گفته توکلی مکاتبات لازم با اداره برق نیز جهت برطرف معارض تیر برق اجرا شده و پس از اجرای فعالیت های تکمیلی شامل آسفالت، خط کشی و نصب علائم ایمنی و در نهایت اخذ مجوز از سازمان ترافیک، این معبر مواصلاتی مهم منطقه بازگشایی خواهد شد.

شهردار منطقه 19 در ادامه از افزایش ایمنی بزرگراه آزادگان با نصب نیوجرسی های مفصلی اطلاع داد و اضافه نمود: با جایگزینی این موانع ترافیکی به جای نرده ها تردد خودروها در این محور پرتردد ایمن تر می گردد.

اجرای عملیات زنده گیری سگ های ولگرد در منطقه 2

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 اظهار داشت: با انجام عملیات زنده گیری سگ های بلاصاحب از سوی شهرداری منطقه 2، این حیوانات از معابر سطح حوزه منطقه جمع آوری می شوند.

علی اکبر کریمی پور، با اعلام این خبر اضافه نمود: به منظور ارتقای سلامت و آرامش شهری و رضایت خاطر هرچه بیشتر شهروندان به ویژه دانش آموزان و والدین ایشان، در ادامه طرح نگهداشت شهر طرح جمع آوری و زنده گیری سگ های ولگرد در محلات 21 گانه منطقه در حال اجراست.

وی گفت: در این طرح، چندین قلاده سگ بلا صاحب جمع آوری و پس از واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی به نقاهتگاه آراد کوه تحویل داده شدند.

کریمی پور اضافه نمود: اکیپ زنده گیری سگ های ولگرد با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در نقاط شناسایی بازدید نموده و نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد.

معاون خدمات شهری منطقه 2 در ادامه به اجرای طرح مبارزه با جانوران موذی اشاره نمود و گفت: در این طرح ضمن طعمه گذاری در کانون های آلوده، کتابچه های آموزشی بین شهروندان توزیع شد.

پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در غرب تهران

همچنین سرپرست شهرداری منطقه 2 پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی را حرکتی ارزشمند برای تقویت مشارکت اجتماعی و حس تعلق پذیری شهروندان برشمرد.

حسن صفات، در نشست دبیرخانه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی که با حضور مدیرکل آموزش شهروندی و مدیران منطقه برگزارشد با اشاره به اینکه سبک زندگی آپارتمان نشینی سال هاست در پایتخت غالب شده است گفت: براساس سرشماری اجرا شده بیش از 90درصد از خانوارهای پایتخت در آپارتمان ها سکونت دارند و این مساله روز به روز در حال گسترش است. بنابراین، ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در این شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه نمود: وجود تنوع فرهنگی و گاهی اوقات تضاد فرهنگی بین ساکنین آپارتمان و عدم آشنایی آن ها با عناصرفرهنگ آپارتمان نشینی گاها منجر به مسائل فرهنگی و اجتماعی در بین ساکنین آپارتمان می گردد و پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی می تواند ضمن تقویت فرهنگ مشارکت و مصاحبه دستاوردهای زیادی در ارتقای تعاملات اجتماعی و تقویت هویت شهروندی داشته باشد.

سرپرست شهرداری منطقه 2 بابیان اینکه شهروندی بر تکالیف و مسئولیت های شهروندان در قبال یکدیگر و در قبال شهری که در آن زندگی می نمایند، شکل می گیرد گفت: زندگی در شهرنمی تواند یک شهرنشین را به شهروند تبدیل کند وبرای رسیدن به شهروند باید اصول، قواعد و رفتارهایی تغییر کند که این اصول مبتنی بر مجموعه ای از آگاهی های حقوقی، فردی و اجتماعی است.

همچنین مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران نیز دراین نشست با اشاره به اینکه پویش ارتقای فرهنگ اپارتمان نشینی یک پویش 360 درجه است گفت: این پویش بستری برای حوزه آموزش شهروندی است و در راستای مأموریت های آموزش و ارتقای مشارکت های شهروندی و تحقق شعار تهران؛ شهری برای همه طراحی و تدوین شد.

مجتبی دانشور با بیان اینکه پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دو فاز ترویج گری و تسهیلگری اجرا می گردد گفت: قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت مردمی، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و مدیریت و کاهش پسماند محورهای این پویش لسا و کوشش دارد تا به بسترسازی در زمینه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی یاری کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 683

به "خبرنگاران اخبار مناطق تهران، نصب 60 هزار المان در جهت راهپیمایی 22 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخبار مناطق تهران، نصب 60 هزار المان در جهت راهپیمایی 22 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید