دوچرخه 30 میلیون تومانی در بازار

به گزارش مالزی ارزان، دامنه قیمت خرید دو چرخه از یک میلیون 500 هزار تومان آغاز می گردد و تا 30 میلیون تومان در نوسان است.

دوچرخه 30 میلیون تومانی در بازار

دنیای اقتصاد نوشت:دوچرخه یکی از اجناس پرفروش کالاهای ورزشی است. بسیاری تابستان را با دوچرخه می گذرانند و معمولا کالایی است که هر خانواده یک دستگاه در خانه دارد. کرونا بر بازار دوچرخه نیز مثل همه بازارها تاثیر منفی گذاشت و فروشندگان با کاهش تقاضا و ریزش فروش روبه رو شدند، اما این موضوع بر فرایند صعودی قیمت دوچرخه بی تاثیر بود، عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوچرخه قیمت آهن و فولاد است که در سال گذشته با افزایش قیمت 50درصدی همراه بوده اند.البته مدل های گرانتر دوچرخه از مواد سبک تری ساخته شده اند خصوصا در مدل کوهستان به جهت آنکه سبک باشد و به راحتی حمل گردد مواد ساخته شده از فلزات دیگری چون آلومینیوم است.اما در مجموع دامنه قیمتی دوچرخه در بازار بسته به کیفیت،امکانات و مواد به کار رفته بین یک میلیون و پانصد هزار تومان تا 30 میلیون تومان است. البته قیمت دوچرخه های برند بالاتر از 5 میلیون تومان است و بعضی مدل های دوچرخه ساخت تایوان که مواد به کار گرفته در آن آلومینیوم هست تا حدود 30 میلیون تومان هم قیمت گذاری می گردد.

استفاده از این جنس باعث شده وزن دوچرخه تا حد زیادی کاهش یابد ترمز استفاده شده در این دوچرخه از نوع دیسکی مکانیکی بوده این نوع ترمز نسبت به ترمز های لقمه ای که در بیشتر دوچرخه های شهری از آن ها استفاده می گردد دارای عملکرد بهتری بوده به طوری که خاک و سنگ در بین ترمز گیر نمی کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 370

به "دوچرخه 30 میلیون تومانی در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه 30 میلیون تومانی در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید