راه اندازی خانه های هلال در منطقه ها حاشیه نشین تبریز

به گزارش مالزی ارزان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی عملکرد سازمان های مردم نهاد استان در حوادث و بحران ها را قابل قبول دانست و گفت: در این راستا راه اندازی خانه های هلال در منطقه ها حاشیه نشین تبریز ضروری است.

راه اندازی خانه های هلال در منطقه ها حاشیه نشین تبریز

به گزارش خبرنگاران از تبریز،بدر شکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه تخصصی تشکل های مردمی مدیریت بحران آذربایجان شرقی، گفت: ایران جزو 10 کشور اول حادثه خیز در دنیاست و عدم برنامه ریزی صحیح برای استفاده از ظرفیت های سمن ها و مردم می تواند عمق بحران ها را افزایش دهد.

وی افزود: آموزش رکن اصلی در مدیریت بحران است و اگر دستگاه های متولی نسبت به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و مهارت های لازم در مواجهه با بروز مخاطرات طبیعی برای سمن ها اقدام کنند، در هنگام بروز بحران از بسیاری مسائل پیشگیری خواهد شد.

شکوهی بر لزوم راه اندازی خانه های هلال در منطقه ها حاشیه نشین تبریز تاکید کرد و گفت: هم افزایی دفاتر تسهیل گری، سازمان های مردم نهاد و افراد داوطلب در سکونت گاه های غیررسمی می تواند در ارائه آموزش برای عموم مردم و ارتقای تاب آوری نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش های مختلف در محلات شهر ها می تواند آگاهی شهروندان را تقویت کرده و فرهنگ سازی لازم را برای مقابله با مدیریت بحران در شهروندان ایجاد کند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1133

به "راه اندازی خانه های هلال در منطقه ها حاشیه نشین تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خانه های هلال در منطقه ها حاشیه نشین تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید