روسیه به موضع گیری آمریکا علیه چین واکنش نشان داد

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط با سخنان پمپئو، وزیرخارجه آمریکا درباره چین گفت: ما از لحن تهاجمی سخنان پمپئو که به صورت قابل پیش بینی حاوی اظهاراتی ابتدایی درباره سیستم اجتماعی و سیاسی و رهبران چین بوده، شگفت زده شدیم. متأسفانه این روزها، این موارد در دیپلماسی سیاست خارجی آمریکا معمول شده است.

روسیه به موضع گیری آمریکا علیه چین واکنش نشان داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

زاخارووا در ادامه اضافه کرد: تنش در روابط با پکن که توسط واشنگتن تحریک شده، علاوه بر آنکه به آمریکا و چین آسیب می رساند، روابط خارجی را نیز به شدت پیچیده می نماید.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، چین و آمریکا اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل بوده و نقشی مهم در روابط دنیای ایفا می نمایند و به همراه دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مسئولیت ویژه ای برای حفظ ثبات دنیای دارند.

زاخارووا بر این موضوع نیز تاکید نمود که روسیه اظهارات پمپئو درباره احتمال کشیده شدن مسکو به کارزار آمریکا علیه چین را کوشش ساده لوحانه دیگری برای پیچیده کردن همکاری روسیه و چین و شکاف در روابط محبت آمیز میان این دو کشور می داند.

به گفته زاخارووا، ما قصد داریم تا همکاری با چین را تقویت کنیم چون این همکاری را مهمترین عامل در ثبات بخشیدن به شرایط دنیا می دانیم.

پیش از این، وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد ایجاد اتحاد برای مقابله با چین را ارائه داده و گفته بود: اگر ما حزب کمونیست چین را تغییر ندهیم، ما را تغییر خواهد داد، دنیا آزاد باید پاسخ دهد تا ایمن بمانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 330

به "روسیه به موضع گیری آمریکا علیه چین واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به موضع گیری آمریکا علیه چین واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید