تور آلمان ارزان: رکورد بالای صدور مجوز صادرات تسلیحات آلمان در روزهای آخر دولت مرکل

به گزارش مالزی ارزان، دولت آنگلا مرکل در 9 روز پایانی حکومت خود و در حالی که تنها قدرت اجرایی بوده و حق تصمیم گیری نداشته است مجوز صادرات تسلیحات بالایی را بخصوص به کشور مصر تصویب و رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرد.

تور آلمان ارزان: رکورد بالای صدور مجوز صادرات تسلیحات آلمان در روزهای آخر دولت مرکل

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، دولت فدرال سابق آلمان موسوم به ائتلاف بزرگ در 9 روز آخر دوره حکومت خود مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 5 میلیارد یورو را تصویب نموده است. به این ترتیب حجم کل مجوزهای صادرات تسلیحات در امسال میلادی به ارزش حدود 9.04 میلیارد یورو رسید که رکورد تازهی بوده است.

این خبر را وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به درخواست سویم داگدلان، از نمایندگان حزب چپ مجلس اعلام نموده است. کشور شماره یک در دریافت تسلیحات آلمانی کشور مصر است که به علت نقض حقوق بشر و مداخله در درگیری های یمن و لیبی مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

چند روز پیش هم معین شد که دولت آنگلا مرکل و معاون وی اولاف شولتز که در حال حاضر صدر اعظم تازه آلمان است مدتی قبل از واگذاری قدرت در 8 دسامبر مجوز فروش سه کشتی جنگی و 16 سامانه دفاع هوایی را تصویب نموده اند.

پیتر آلتمایر، وزیر وقت اقتصاد آلمان یک روز قبل از انتخاب اولاف شولتز به عنوان صدر اعظم این مسئله را به مجلس خبر داد و البته به ارزش مجوزهای تصویب شده برای صادرات تسلیحات اشاره ای نکرد.

حالا وزارت اقتصاد آلمان اعلام نموده که تا زمان تغییر دولت، برای مصر مجوز صادرات تسلیحات جنگی و انواع دیگر اسلحه به ارزش حدود 4.34 میلیارد یورو تصویب شده است. بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد این مبلغ مجوز صادرات تسلیحات تا 29 نوامبر گذشته حدود 0.18 میلیارد یورو بوده است. این بدین مفهوم است که دولت مرکل در 9 روز آخر دولت خود صادرات تسلیحاتی به ارزش بیش از 4 میلیارد یورو را برای مصر تصویب نموده است.

در مجموع دولت مرکل-شولتز در عرض 9 روز صادرات تسلیحاتی به ارزش 4.91 میلیارد یورو یعنی مجوزی بیشتراز 9 ماه قبل را صادر نموده است. مسئله حساس این است که دولت مرکل در این دوره زمانی تنها قدرت اجرایی داشته و رویه معمول آن این است که دولت در این دوره حق تصمیم گیری های سیاسی گسترده را ندارد.

سویم داگدلان، از نمایندگان حزب چپ مجلس آلمان انتقاد شدیدی به رفتارهای اولاف شولتز، صدر اعظم تازه آلمان در برخورد با این مسئله وارد نموده و تاکید نمود: اولاف شولتز، در دولتی که تنها حق اجرا داشت یک کلاهبرداری واقعی انجام داده و به طرز چشمگیری نشان داده که انتقاد حزب وی (سوسیال دموکرات)به صادرات بی رحمانه تسلیحات و به ویژه دیکتاتوری ها و رژیم های استبدادی نتیجه ای ندارد. وی تاکید نمود: این یک بار سنگین بر روی دوش های دولت ائتلافی تازه آلمان موسوم به آمپل است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان از مخالفان سرسخت صادرات تسلیحات بالا بخصوص به کشورهای نقض کننده حقوق بشر و کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1144

به "تور آلمان ارزان: رکورد بالای صدور مجوز صادرات تسلیحات آلمان در روزهای آخر دولت مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: رکورد بالای صدور مجوز صادرات تسلیحات آلمان در روزهای آخر دولت مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید