طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات به سبک روسی

به گزارش مالزی ارزان، درست کردن ترشی از انواع سبزیجات در روسیه یک فرهنگ و عادت غذایی محسوب می شود. روس ها انواع سبزیجات و میوه های فصل را با مقدار کمی سرکه و نمک به صورت ترکیبی از ترشی مخلوط درمی آورند و در بالکن های خانه خود نگهداری می کنند. روس ها برای یک سال از این ترشی ها در کنار غذا های مختلف استفاده می کنند. در این مقاله می توانید طرز تهیه مرحله به مرحله ترشی مخلوط سبزیجات روسی که یک ترشی فصل مخلوط پخته شده است را در ادامه یاد بگیرید.

طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات به سبک روسی

مواد لازم

بادمجان: 600 گرم

کدو سبز: 600 گرم

پیاز: 2 عدد

هویج: 2 عدد

خیار: 2 عدد

گوجه فرنگی: 300 گرم

فلفل دلمه: 300 گرم

سیر: 4 حبه بزرگ

روغن نباتی: 50 گرم

سرکه: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی مخلوط فوری باید بدانید که می توانید این ترشی را با هر نوع سبزیجاتی که در خانه دارید نیز تهیه کنید. برای هر لیتر آب مورد استفاده در این ترشی از 1 قاشق غذاخوری سرکه و 1 قاشق غذاخوری روغن استفاده می شود. برای شروع سبزیجات را در آب سرد بشویید و سپس روی یک پارچه پهن کنید و با کمک حوله کاغذی آن ها را خشک کنید. اگر از کدو

در مرحله دوم از طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی باید همه سبزیجات را با کمک یک چاقوی تیز و تخته در اندازه های مشابه خرد کنید. ابتدا بادمجان و کدو سبز را به صورت مربعی برش دهید. سپس پیاز و هویج را خرد کنید. سعی کنید همه سبزیجات را در اندازه ای شبیه به هم خرد کنید تا ظاهر ترشی مخلوط شما زیباتر شود. حال یک ماهیتابه را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید. مقداری روغن داخل آن بریزید تا چرب شود و سبزیجات را به ماهیتابه اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه ترشی فصل مخلوط فوری همان طور که سبزیجات را روی گاز قرار دادید، فلفل دلمه، گوجه و سیر را خرد کنید و به سایر مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید برای 20 دقیقه روی حرارت بمانند. سپس شعله گاز را خاموش کنید. توجه داشته باشید که سبزیجات را خیلی ریز نکنید تا زمانی که روی گاز قرار می دهید، له نشوند. نمک، فلفل و در صورت تمایل مقداری سبزی خشک یا شوید تازه به مواد اضافه کنید. سرکه را به مواد اضافه کنید. ظرف ترشی را بجوشانید تا کاملاً استریل شود. سپس ترشی را داخل آن بریزید و درب آن را محکم کنید. این ترشی خوشمزه را در مکانی تاریک و خشک نگهداری کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه ترشی فصل مخلوط سبزیجات روسی

*برای خوش طعم تر شدن ترشی مخلوط سبزیجات روسی می توانید از ادویه ترشی، شوید، نعناع تازه یا خشک نیز استفاده کنید.

*در صورت تمایل می توانید مقدار سیر و تندی ترشی را بیشتر کنید.

*بعد از باز کردن درب ترشی باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

*از آنجایی که برای تهیه این ترشی از سبزیجات پخته استفاده می شود، به سرکه و نمک کمی برای نگهداری نیاز دارد.

*ترشی مخلوط سبزیجات روسی طعم ملایمی دارد و می توانید از آن در کنار انواع غذا ها و برای تزئین کنار بشقاب استفاده کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 631

به "طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات به سبک روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات به سبک روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید