غربی ترین ماشین کره شمالی، یک داستان باورنکردنی، عکس

به گزارش مالزی ارزان، روزیاتو نوشت: در دهه 1970 کره شمالی به عنوان بخشی از برنامه توسعه اقتصاد نوظهور خود، هزار خودرو ولوو از سوئد سفارش داد اما هرگز هزینه آن را پرداخت نکرد!

غربی ترین ماشین کره شمالی، یک داستان باورنکردنی، عکس

اواسط دهه 1970 شرکت های صادراتی سوئدی قراردادهای تجاری عظیمی را امضا کردند و تجهیزات صنعتی سنگین ساخت این کشور را به همراه 1000 خودرو ولوو به کره شمالی فرستادند. از دیدگاه صادرکنندگان، در اقتصاد نوظهور کره شمالی پول خوابیده بود.

در سال 1975 سوئد به اولین کشور غربی تبدیل شد که در پیونگ یانگ سفارتی تاسیس کرد و تا سال 2001 تنها کشور غربی با نمایندگی دیپلماتیک در آنجا بود.

یک سال پیش از بازگشایی سفارت سوئد در این کشور منزوی، هزار خودروی ولوو مدل 144 و تجهیزات مکانیکی دیگر به ارزش 73 میلیون دلار به کره شمالی تحویل داده شدند اما این کشور تا به امروز بدهی خود به سوئد را پرداخت نکرده است.

با گذشت بیش از پنج دهه از عدم پرداخت از سوی کره شمالی، این بدهی به مبلغ هنگفت 330 میلیون دلاری تبدیل شده است. گفته می گردد سوئد هنوز سالی دو بار این موضوع را به پیونگ یانگ یادآوری می نماید اما کره شمالی هرگز اقدامی نمی نماید.

کره شمالی برای توسعه دسترسی خود به سرمایه و فناوری خارجی، واردات تجهیزات از کشورهای صنعتی غربی را شروع کرد. این کشور قول داد تا بدهی های خود را با تولیدات آینده یا محصولات معدنی پرداخت کند اما خیلی زود معین شد که اصلا قصد این کار را ندارد.

کره شمالی هنوز از این اتومبیل ها و بیشتر اوقات برای اهداف خاص استفاده می نماید. داستان این بدهی تاریخی کره شمالی به سوئد هرازچندگاهی دوباره در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد و هر بار کاربران زیادی را شگفت زده می نماید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1402 بروزرسانی: 22 آبان 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1488

به "غربی ترین ماشین کره شمالی، یک داستان باورنکردنی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربی ترین ماشین کره شمالی، یک داستان باورنکردنی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید