فروش خانه در ونکوور کاهش یافت

به گزارش مالزی ارزان، هیات مدیره املاک و مستغلات منطقه روز سه شنبه بیان کرد که فروش خانه در کلانشهر ونکوور در ماه گذشته حدود 35 درصد از ژوئن گذشته و 16 درصد نسبت به می 2022 کاهش یافته است.

فروش خانه در ونکوور کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، دنیل جان، رئیس هیات مدیره، کاهش فروش ماه گذشته را که 23.3 درصد کمتر از میانگین فروش 10 ساله ژوئن است، به نرخ وام مسکن نسبت داد که همزمان با افزایش نرخ بهره و رکوردزنی تورم در 39 سال گذشته، افزایش یافته است.

او گفت: خریداران خانه نسبت به سال گذشته گزینه های بیشتری برای انتخاب و زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارند. افزایش نرخ بهره و نگرانی های تورمی، خریداران را در بازار مسکن امروز محتاط تر نموده است، در نتیجه شاهد کاهش فروش هستیم.

به گفته کارشناسان، چنین رفتاری نشان می دهد که بازار به نفع خریداران در حال تغییر است؛ هرچند که این بازار همچنان یکی از گران ترین و پرتقاضاترین منطقه ها کانادا است.

فروشندگان آینده نگر به وعده های بانک کانادا مبنی بر نرخ های بهره بیشتر توجه می نمایند و تصمیم می گیرند که منتظر آن بمانند.

در حال حاضر هرکسی که بتواند ملک خود را نگه می دارد و منتظر می ماند تا احتمالاً در خاتمه سال جاری یا ابتدای سال آینده بازار دوباره تغییر کند و قیمت ها دوباره بالا برود و آن زمان اقدام به فروش کند.

افرادی که در حال ورود به بازار هستند هنوز هم نسبت به سال گذشته باید پول بیشتری برای خرید خانه داشته باشند، اما این رقم نسبت به چند ماه قبل کمتر شده است.

میانگین قیمت مسکن در ماه گذشته به بیش از 1.2 میلیون دلار رسید که 12.4 درصد نسبت به ژوئن 2021 افزایش، دو درصد نسبت به می 2022 کاهش و 2.2 درصد طی سه ماه گذشته کاهش داشته است.

از جمله دلایل کاهش فروش، پایین آمدن قدرت خرید افراد به علت افزایش نرخ سودهای وام است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1290

به "فروش خانه در ونکوور کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش خانه در ونکوور کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید