فعالیت 250 هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان

به گزارش مالزی ارزان، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان بیش از 250 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد.

فعالیت 250 هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان

جواد محمدی گفت: ورزش مقوله دنیا شمول است که امروزه صرفا از بعد ورزش خارج و به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است و ورزش اقتصاد دارد، بعلاوه فعالیت فرهنگی و اجتماعی نیز محسوب می گردد و همواره مورد تاکید و سفارش بزرگان است که این ها بیانگر اهمیت مقوله ورزش می باشد.

او با بیان اینکه استان اصفهان سالیان سال پرچمدار ورزش کشور بوده و هست، گفت: این استان در عرصه های ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای همواره پرچمدار عزت و افتخار ایران اسلامی در مسابقات بین المللی بوده است.

محمدی با اشاره به برگزاری المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور بیان داشت: سومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور روز های سرانجامی خود را سپری می نماید که استان اصفهان در دو بخش آقایان و بانوان میزبانی چند رشته ورزشی را انجام داد و پذیرای بیش از 4 هزار ورزشکار، مربی، سرپرست، عوامل اجرایی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: بعلاوه برای حضور در دیگر رشته های سومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش کشور نزدیک به 400 نفر اعزامی داشتیم و با سرانجام مسابقات و تعیین شدن نتایج، استان اصفهان بر سکوی افتخار خواهد ایستاد.

او با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان بالغ بر 250 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد، گفت: به عقیده بنده تعداد ورزشکاران و کسانی که فعالیت ورزشی انجام می دهند از این عدد بالاتر است، بنده از ورزشکاران عزیز می خواهم که با تهیه بیمه ورزشی از مزایای آن بهره مند شوند.

محمدی توضیح داد: تعداد قابل توجهی ایستگاه ورزش همگانی، صبحگاهی و عصرگاهی در اماکن عمومی، پارک ها و مرکز تفریحی در سطح شهر موجود است که با همکاری شهرداری و دستگاه هایی که در بحث ورزش اثرگذار هستند آماده خدمت رسانی به علاقه مندان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان بالغ بر 1600 باشگاه ورزشی دارد، گفت: در هر باشگاه میانگین 10 نفر به صورت حرفه ای مشغول به کار هستند که در مجموع عدد قابل توجهی محسوب می گردد که در بحث اشتغالزایی موثر است، بعلاوه استان اصفهان در ورزش حرفه ای باشگاه های بسیارخوبی را در سطح کشور داشته و همواره مدعی کسب عنوان در رشته های مختلف ورزشی بوده اند که می توان به فولادمبارکه سپاهان، ذوب آهن، گیتی پسند و ... اشاره نمود.

او خاطر نشان کرد: در مسابقات ورزشی کشور های اسلامی که با حضور بیش از 50 کشور در قونیه ترکیه برگزار گردید، از کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران، حدود یک ششم و بالغ بر 30 نفر از ورزشکاران استان اصفهان بودند.

محمدی اشاره ای به تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در سطح استان اصفهان داشت و گفت: در بحث خدمت رسانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی چندین پروژه ورزشی در هفته دولت به بهره برداری رسید، بعلاوه در هفته تربیت بدنی و ورزش چند پروژه ورزشی، هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی به بهره برداری و در خدمت علاقمندان نهاده شد.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1345

به "فعالیت 250 هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 250 هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید