فیس بوک برای انتشار محتوای ناشران انگلیسی پول پرداخت می نماید

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام نموده است که پس از این برای انتشار اخبار و مطالب و محتواهای منتشر شده توسط ناشران انگلیسی به آنها پول پرداخت خواهد نمود. فیس بوک گفته است نمی خواهد چالش و مسائل تجربه شده توسط گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی را در کشورهای اروپایی تجربه کند.

فیس بوک برای انتشار محتوای ناشران انگلیسی پول پرداخت می نماید

شرکت موتور جست وجوی گوگل اعلام نموده با ناشران فرانسوی قراردادی منعقد نموده است تا بتواند از داده های آنلاین منتشر شده توسط آنها استفاده کند. طبق قرارداد گوگل و ناشران فرانسوی قرار است مطالب و محتواهای آنلاین ناشران فرانسوی مثل کتاب های چاپی برخورد گردد و حقوق مولفان آنها طبق کتاب های چاپی حساب گردد.

این قرارداد که در نوع خود اولین بار در قاره اروپا اتفاق می افتد بعد از شکایت ناشران فرانسوی از گوگل صورت گرفت. پیش از این ناشران فرانسوی به دادگاه های این کشور شکایت نموده بودند که گوگل از مطالب آنها بدون مجوز استفاده می نماید.

جوزف داب مدیر اروپایی فیس بوک گفته است بخش خبری این شبکه اجتماعی به ازای استفاده از محتواهای آنلاین فراوری شده توسط ناشران و روزنامه های بریتانیایی مبالغی در قراردادهایی پرداخت خواهد شد. وی گفت در حقیقت فیس بوک با این پرداخت ها برای آینده سرویس خبری خود سرمایه گذاری می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 655

به "فیس بوک برای انتشار محتوای ناشران انگلیسی پول پرداخت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک برای انتشار محتوای ناشران انگلیسی پول پرداخت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید