مراقب آگهی های جعلی در Kijiji باشید

به گزارش مالزی ارزان، اخیرا مستاجرانی که در پی اجاره آپارتمان در تورنتو هستند، در کلاهبرداری مربوط به اجاره ملک گرفتار می شوند و هزاران دلار خود را از دست می دهند.

مراقب آگهی های جعلی در Kijiji باشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، به گفته پلیس، کلاهبرداری به این صورت است: شخصی یک واحد را برای مدت کوتاهی اجاره می نماید و سپس آن را در قالب خانه اجاره ای بلندمدت در Kijiji پست می نماید.

وقتی که مستاجر احتمالی برای تماشا واحد می آید، می تواند وارد آن گردد و قسمت های مختلف را ببیند، چون آگهی دهنده (مالک موقت فعلی) به آن دسترسی دارد.

بعد فرد کلاهبردار اجاره ماه اول و آخر را از شخص می گیرد و کلید واحد را به آنها تحویل می دهد. روز بعد وقتی نظافتچی برای تمیز کردن واحد می آید به مستاجر نو اطلاع می دهد که باید ملک را تحویل بدهند و آن زمان است که متوجه می گردد که سرش کلاه رفته است.

پلیس تورنتو در پی گزارش های متعدد از کلاهبرداری در ساختمانی در خیابان 12 یورک در تورنتو، اطلاعیه عمومی صادر کرد.

پلیس تورنتو عکسی از مظنون منتشر نموده که زنی 25 تا 30 ساله، درشت اندام با قد حدود 165 سانتی متر، موهای کوتاه سیاه و خالکوبی در سمت راست گردنش است.

در رابطه با این موضوع Kijiji اعلام نموده که در جریان این کلاهبرداری در تورنتو قرار گرفته است و به طور مرتب تبلیغات اجاره جعلی منتشر شده در سایت را حذف می نماید و در حال همکاری با پلیس تورنتو است.

توصیه شده در زمان اجاره آپارتمان سعی کنید مطمئن شوید که شخصی که با او سر و کار دارید مالک یا نماینده واقعی ملک است. پلیس پیشنهاد می نماید قبل از تحویل هرگونه پول، کارت شناسایی آنها را ببینید و یا حتی عکسشان را بگیرید.

به علاوه اگر کسی از شما خواست که پیش پرداخت انجام دهید و گفت در شهر یا کشور دیگری زندگی می نماید، مراقب باشید. بعلاوه می توانید با مالک ساختمان تماس بگیرید و بپرسید که آیا واحد مورد نظر برای اجاره بلندمدت موجود است یا خیر.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1292

به "مراقب آگهی های جعلی در Kijiji باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب آگهی های جعلی در Kijiji باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید