مشکل اصلی فراوری، در مسائل بانکی است

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: مشکل اصلی فراوری در مسائل بانکی است و اغلب بانک ها با نگاه بسته به مسائل می نگرند، هرچند بانک ها صیانت از سپرده های مردم را بر عهده دارند ولی باید یاری نمایند تا فراوری دچار مشکل نشود.

مشکل اصلی فراوری، در مسائل بانکی است

راهنمایی الله جمالی پور در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان قزوین که عصر امروز 19 مهر در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار گردید، اظهار کرد: استان قزوین جزو استان های صنعتی و مالی کشور محسوب می گردد و مدیران باید با رویکرد مالی از فراوری حمایت نمایند.ما فراورینمایندگان را به عنوان سرمایه های کشور می دانیم و تمام ظرفیت استان را به کار می گیریم تا چرخ فراوری متوقف نگردد.

استاندار قزوین اعلام نمود: در شرایط کنونی بازار مالی در حال تغییر بوده و معضلات زیادی را ایجاد نموده است. شرایط بحرانی بازار، فراورینماینده را از پا انداخته است و باید یاری کنیم فشار به فراورینماینده مضاعف نگردد.

وی بیان نمود: مدیریت در شرایط جنگی هنر می خواهد و مدیران باید با هنر خود مسائل موجود را حل نمایند تا فراوری آسیب نبیند چون اگر فراورینماینده آسیب ببیند، فراوری از رونق می افتد.

جمالی پور توضیح داد: در سطح استان کوشش کردیم از اختیارات خود استفاده کنیم تا واحدهای فراوریی با مشکل عدیده ای روبرو نشوند و به فراوری خود ادامه دهند تا کارگران آسیب نبینند.

وی اشاره نمود: مشکل اصلی در مسائل بانکی است و اغلب بانک ها با نگاه بسته به مسائل می نگرند، هرچند بانک ها صیانت از سپرده های مردم را بر عهده دارند ولی باید یاری نمایند تا فراوری دچار مشکل نگردد.

استاندار قزوین تشریح کرد: وقتی تصمیم یک بانک منتج به تعطیلی و کاهش فعالیت یک واحد فراوریی می گردد در گام نخست خود بانک آسیب خواهد دید، در استان قزوین چندین واحد وجود دارند که به خاطر تصمیمات بانکی دچار چالش شدند و تا به امروز نتوانستیم آن را سامان بخشیم. اگر در روزهای نخست، بانک ها در این واحدها با تدبیر عمل می کردند امروز هم به منافع خود رسیده بودند و هم فراوری تعطیل نمی شد.

وی اضافه نمود: از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها می خواهیم یاری نمایند تا شرایط موجود را حفظ کنیم، در حال حاضر تنها به دنبال حفظ شرایط موجود هستیم تا نگذاریم شرایط سختی به وجود آید.

جمالی پور گفت: از شرایط ارزی کشور آگاه هستیم ولی سیاست بانک مرکزی به فراوری آسیب می زند، باید یاری کنیم و به صادرنمایندگان اجازه دهیم تا 70 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را برای خرید مواد اولی و قطعات و ماشین آلات اختصاص دهند.

وی بیان نمود: الآن سیاست بانک مرکزی این است که می گویند در سامانه ثبت کنید تا بر اساس نیازی که دارید ارز اختصاص دهیم که این امر باعث ناراحتی صادرنمایندگان شده است.

استاندار قزوین بیان نمود: معاون اول رئیس جمهور دستور دادند مواد فاسدنشدنی ترخیص شوند و در شورای تأمین از اختیارات خود استفاده کردیم ولی مدیر گمرک استان مورد تهدید نهاده شد، اگر فرایند فعلی ادامه پیدا کند بسیاری از مواد اولیه در گمرک از بین خواهد رفت.

وی اضافه نمود: پنجره واحد در استان قزوین شکل گرفته است و این گونه نیست که مدیران واحدهای فراوریی همه جا مدارک شناسایی ارائه نمایند. مدت زمان استعلام حداقل 20 روز است مگر اینکه به ما اعلام نمایند به چه دلیل است، البته در این شرایط نیز بیشتر از 45 روز نمی توانیم به دستگاه های متولی زمان دهیم و همین امر باعث شده است مجوزها در کمترین زمان صادر گردد.

جمالی پور در خاتمه یادآور شد: 3437 واحد در استان قزوین فعالند که 1404 واحد داخل شهرک های صنعتی مستقر هستند و 1200 واحد فراوریی در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه همه کوشش ما این است شعار جهش فراوری را محقق کنیم، بیان نمود: در امسال 745 میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است. 300 هکتار به شهرک کاسپین اضافه کردیم تا واحدهای دانش بنیان در آن مستقر شوند.

استاندار قزوین در خاتمه یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی کوشش و همراهی خوبی دارند و بخشی از مسائل ناشی از سیاست های بانکی و بانک مرکزی است، باید کارگروهی برای بانک ها تشکیل گردد تا بانک ها در شرایط کنونی تسهیلگری بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 443

به "مشکل اصلی فراوری، در مسائل بانکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل اصلی فراوری، در مسائل بانکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید