هشام المشیشی: با ایجاد ناامنی در تونس به شدت برخورد می کنیم

به گزارش مالزی ارزان، نخست وزیر جدید تونس با اشاره به حمله تروریستی به یک خودروی گشت پلیس در این کشور گفت: تروریست ها به زودی سرکوب خواهند شد.

هشام المشیشی: با ایجاد ناامنی در تونس به شدت برخورد می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک خودوری گشت پلیس تونس صبح امروز در استان سوسه واقع در ساحل دریای مدیترانه توسط یک گروه تروریستی با سلاح سرد مورد حمله نهاده شد که در اثر آن یک پلیس جان خود را از دست داد و 3 تروریست در اثر تیراندازی پلیس کشته و نفر چهارم نیز دستگیر شد. در این درگیری یک پلیس هم مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

نخست وزیر تونس که به تازگی سکان امور این کشور را به دست گرفته است، در واکنش به حمله تروریست ها به خودروی پلیس در سوسه، از آنان به عنوان میکروب یاد کرد و گفت: تروریست ها به زودی از بین خواهند رفت.

به گزارش رادیو تونس هشام المشیشی توضیح داد: تروریست ها با انجام چنین عملیاتی می خواهند نشان دهند که در تونس حضور دارند. آنان در ارسال پیامشان دچار اشتباه شده اند و یایستی به آنان گفت تونس مردان شجاعی دارد که از آن محافظت می نمایند.

وی از شهروندان تونسی خواست از عملیات تروریستی صبح امروز واهمه به خود راه ندهند چرا که به گفته وی تروریست ها میکروب هایی هستند که به زودی از بین خواهند رفت.

المشیشی با اشاره به کشته شدن 3 تروریست و دستگیر نفر چهارم توسط نیروهای امنیتی تونس گفت: این اقدام سریع و قاطعانه نیروهای امنیتی نشان از آمادگی آنان دارد و هرکس که بخواهد امنیت کشور را به خطر بیندازد با برخورد قاطعانه نیروهای امنیتی تونس روبرو خواهد شد.

مقامات امنیتی تونسی به همین رادیو گفتند: تروریست ها از ساکنان استان سوسه بودندکه دو نفر آنان با یکدیگر برادرند.

هنوز گرایش فکری سیاسی تروریست های مزبور توسط مقامات امنیتی تونس مشخص نشده است.

تعدادی از جوانان تونسی برای پیوستن به داعش راهی عراق و سوریه شدند و پس از شکست این گروه تروریستی در آنجا بعضی آنان به تونس بازگشته اند. نیروهای نظامی و امنیتی تونس با افزایش تدابیر امنیتی در این کشور هراز گاهی با انجام عملیاتی یکی از هسته های خفته گروه های تروریستی در تونس را متلاشی می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 396

به "هشام المشیشی: با ایجاد ناامنی در تونس به شدت برخورد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشام المشیشی: با ایجاد ناامنی در تونس به شدت برخورد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید