ونزوئلا: آمریکا به شبکه برق حمله می کند

به گزارش مالزی ارزان، ونزوئلا خاطرنشان کرد، آمریکا شبکه برق این کشور را هدف قرار می دهد تا ملت را بترساند و قاچاق مواد مخدر را فعال کند.

ونزوئلا: آمریکا به شبکه برق حمله می کند

از اسپوتنیک، الکساندر ولاسکز باستیداس معاون وزیر دفاع ونزوئلا در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو گفت: آمریکا برای تهدید این کشور حملات سایبری انجام می دهد تا قاچاق و تجارت مواد مخدر صورت گیرد. شما می دانید که سیستم برق کشور در برابر چنین حملاتی آسیب پذیر است.

سخنان باستیداس در حالی بیان می شود که در مارس (اسفند) سال 2019، ونزوئلا با دو خاموشی گسترده روبرو شد. هر دو مورد ناشی از حوادث در بزرگترین نیروگاه برق آبی این کشور بود که علت آن حملات سایبری نام شد.

وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا در آن زمان گفت که مظنونان شناسایی شده اند و آنها ساکنان ایالات متحده، اسپانیا و کلمبیا هستند و درخواست پیگیری آنها به پلیس اینترپل ارسال شده است.

در پی استمرار سیاست های خصمانه آمریکا علیه ونزوئلا تحریم های شدیدی علیه این کشور اعمال شده که عملیات بانکی بین المللی را تحت تاثیر قرار داده و برخی بانکهای محلی و بانک مرکزی حمایت نهادهای جهانی را برای جابجایی پول از ونزوئلا یا به مقصد این کشور از دست داده اند.

با وجود آنکه واشنگتن ادعا می کند این تحریم ها برای محدود کردن روابط تجاری و مالی مادورو اعمال شده و شرکت های خصوصی را برای تجارت در خارج از کشور ممنوع نمی کند، اما فشار سنگین این تحریم ها را همه مردم ونزوئلا تحمل می کنند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 901

به "ونزوئلا: آمریکا به شبکه برق حمله می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: آمریکا به شبکه برق حمله می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید