پویش قربانی در قربان، اطعام در غدیر برگزار می گردد

به گزارش مالزی ارزان، فتاحی گفت: شهرداری تهران در نظر دارد پویش قربانی در قربان، اطعام در غدیر را با هدف توزیع گوشت قربانی میان مستمندان و اطعام آن ها در عید غدیر برگزار کند.

پویش قربانی در قربان، اطعام در غدیر برگزار می گردد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن فتاحی، مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این خبر درباره پویش قربانی در قربان، اطعام در غدیر گفت: به مناسبت عید قربان شهرداری تهران در نظر دارد طی هماهنگی با 110 مسجد، نذورات قربانی شهروندان را به هر شکلی که آن ها ارائه می نمایند چه دام زنده چه گوشت قربانی و چه مبلغ برای قربانی، دریافت و با یاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان تقسیم کند.

وی اضافه نمود: اگر شهروندی می خواهد که نذرش همان روز به شکل غذا و یا گوشت توزیع گردد این کار انجام می گردد و در صورت درخواست؛ نذورات او به شکل کاملاً بهداشتی نگهداری و در عید غدیر به صورت غذای آماده میان مردم توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، با بیان اینکه یکی از فضیلت عید قربان، قربانی کردن است است گفت: یکی از اعمال خاص عید غدیر هم اطعام است و مردم می توانند با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم از فضیلت قربانی در عید قربان بهره ببرند و هم اطعام عید غدیر را داشته باشند. کوشش بر این است که این غذا ها و گوشت قربانی در محلات محروم توزیع گردد و البته در این راستا از بانک اطلاعاتی کمیته امداد و سایر خیریه ها برای رساندن غذا و گوشت قربانی به نیازمندان بهره خواهیم گرفت.

فتاحی گفت: طبق برنامه ریزی ما در 110 مسجد منتخب که نذورات مردم جمع آوری می گردد با یاری سایر بانیان، علاوه بر نذورات مردم با هماهنگی یک بانی در هر مسجد حداقل 313 پرس غذا طبخ و میان مردم توزیع خواهد شد و نذورات مردمی هم به شکل های دیگر توزیع می گردد. برآورد این است که حجم بالایی از نذورات در این روز جمع آوری می گردد.

وی درباره این که کدام مسجد ها انتخاب شده اند گفت: لیست مساجد منتخب بعد انتخاب نهایی و هماهنگی های صورت گرفته اعلام خواهد شد.

فتاحی درباره برنامه های شهرداری برای محرم هم گفت: برای محرم منتظر اعلام نظر نهاد های بالادستی و پروتکل های اعلامی آن ها هستیم تا طبق آن مراسم محرم را برگزار کنیم. اما به هر صورت این مراسم ها به هر شکلی که برگزار شوند، تمامی دستورالعمل های بهداشتی در آن رعایت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 326

به "پویش قربانی در قربان، اطعام در غدیر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش قربانی در قربان، اطعام در غدیر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید