چگونه در منزل کروسان درست کنیم

به گزارش مالزی ارزان، کروسان یک نان شیرینی لایه لایه و پف دار است که طی فرایندی بارها تا شده و به شکل لایه های حاوی کره در آورده می گردد تا بافتی ترد و حالتی ورقه و ورقه ای پیدا کند. برای تهیه یک کروسان معمولا دارای مقدار مشخصی نمک، مخمر و شکر است. اولین بار، اتریش طرز تهیه این شیرینی را معرفی کرد و از آن به بعد در شیرینی پزی و نانوایی های اتریشی و فرانسوی پخته می شد. اما در ادامه در خصوص اینکه چگونه در منزل کروسان درست کنیم و تاریخچه این شیرینی خوشمزه بیشتر شرح خواهیم داد.

چگونه در منزل کروسان درست کنیم

کروسان ها را می توانید در وعده صبحانه یا یه صورت میان و عده و همراه با چای سرو نموده یا آن ها را با پنیر، ژامبون، قارچ یا مرغ پر کنید. بهتر است کروسان ها تازه و داغ سرو شوند. کروسان ها باید در دمای اتاق و در یک کیسه کاغذی نگهداری شوند زیرا رطوبت باعث از بین رفتن تردی آن ها می شوند. کروسان را می توان در یک ظرف دردار و محکم و بدون نفوذ هوا، داخل فریزر هوا قرار داد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کروسان برای شما توضیح می دهیم.

چگونه در منزل کروسان درست کنیم

مواد لازم:

  • مخمر خشک فعال: 1 قاشق چای خوری
  • آب گرم: 3 قاشق غذاخوری (110 درجه فارنهایت / 45 درجه سانتی گراد)
  • شکر سفید: 1 قاشق چای خوری
  • آرد همه منظوره: 1¾ پیمانه
  • شکر سفید: 2 قاشق چای خوری
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • شیر گرم: ⅔ پیمانه
  • روغن نباتی: 2 قاشق غذاخوری
  • کره: ⅔ پیمانه (سرد شده)
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آب: 1 قاشق غذاخوری
  • شکلات چیپسی یا مربا: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

مرحله اول:

مخمر، آب گرم و 1 قاشق چای خوری شکر را ترکیب کنید. اجازه دهید تا مواد حالت خامه ای و کف دار پیدا نمایند. آرد را در یک کاسه بریزید. 2 قاشق چای خوری شکر و نمک را در شیر گرم حل کنید. سپس به همراه مخمر و روغن درون آرد مخلوط کنید. مواد را خوب مخلوط کنید؛ ورز دهید تا یکدست شود. روی آن را بپوشانید و حدود 3 ساعت اجازه دهید تا حجم آن بیش از سه برابر شود. به آرامی هوای خمیر را تخلیه کنید و دوباره حدود 3 ساعت آن را کنار بگذارید تا دو برابر شود. هوای داخل خمیر را خالی کنید و به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم:

کره را ورز دهید تا حالت انعطاف پذیر پیدا کند، اما نرم و روغنی نباشد. روی سطح کار میزانی آخمیر را به شکل یک مستطیل 35×20 در آورید. کره را وسط خمیر بگذارید و لبه های خمیر را به هم بچسبانید. خمیر را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. در مرحله بعد خمیر را با وردنه پهن کنید و دوباره تا بزنید و دوباره به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا کره به تمام لایه های خمیر نفوذ کند. در نهایت، خمیر را داخل نایلون قرار داده و اجازه دهید یک شب داخل یخچال بماند.

مرحله سوم:

برای شکل دهی، خمیر را با وردنه پهن نموده و به صورت مستطیل در آورید. سپس آن را به شکل مثلث برش بزنید. شکلات چیپسی یا یک قاشق مربا (می توانید داخل آن را خالی بگذارید) را وسط خمیر ریخته و از بخش پهن آن به سمت قسمت باریک رول کنید. کروسان ها را روی سینی فر قرار دهید، کمی آن ها را به سمت داخل خم کنید. در یک کاسه کوچک، تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری آب را با هم بزنید و با یک فرچه روی خمیر کروسان بمالید. سپس اجازه دهید کروسان ها تا زمانی که حالت پف نموده و سبک پیدا نمایند، داخل فر بمانند.

تاریخچه تهیه کروسان

کروسان نوعی شیرینی وینی است و شهر وین اتریش به عنوان زادگاه کروسان شناخته می شود. نیاک کروسان امروزی کیفرل نام داشت که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می شود و در اشکال و میزان های مختلف تهیه می شد. کیفرل (که احتمال می رود ریشه در مصر باستان داشته باشند) غالبا با آجیل یا سایر مواد پر می شد. این نوع شیرینی نسبت به آنچه ما بنوان کروسان مدرن می شناسیم متراکم تر و شیرین تر است. حدودا در اوایل قرن هفدهم، خمیر کیفرل آغاز به تغییر کرد و سَبک خمیر مورد استفاده در کروسان های امروزی برای اولین بار مستند شد.

شیرینی هلال ماه

اگرچه چگونگی تبدیل آن به کروسان هنوز بخشی از رمز و رازهای دنیای آشپزی است. افسانه ها حاکی از آن است که نانوایان وینی که در طول مشغول کار بودند، سر و صدای ترک ها را هنگام کوشش برای تونل زدن زیر شهر در سال 1683 شنیدند. نانوایان به مدافعان و پاسداران شهر وین هشدار دادند، در واقع، نانوایان شهر وین را از محاصره عثمانی ها نجات دادند. در جشنی که پس از این جریان برگزار گردید، نانوایان یک شیرینی درست کردند که نمادی از هلال ماه بود و این نماد یکی از نشانه های روی پرچم ترکیه است. کلمه آلمانی kipferl یا هلال ماه (crescent)، به عنوان نماد پیروزی وین بر ترک ها روی این شیرینی نهاده شد.

کروسان در فرانسه

اولین شواهد تأیید شده از تهیه کروسان در فرانسه به یک نانوای اتریشی به نام آگوست زانگ باز می شود. در اوایل دهه 1800 زانگ یک شیرینی فروشی مجللی در پاریس داشت که بسیاری از غذاهای معروف اتریشی از جمله کیفرل را در آن سرو می کرد. نسخه پاریسی او لایه لایه تر از کیفرل های قدیمی بود و پاریسی ها به علت شکل هلالی این شیرینی، آن ها را کروسان (Croissant) می نامیدند. پایان، در سال 1915، یک نانوا فرانسوی به نام سیلوین کلادیوس گوی دستورالعملی را ارائه می دهد که امروزه همه ما آن را می شناسیم و دوست داریم و این شیرینی خوشمزه و ترد را به عنوان صبحانه یا میان وعده همراه با یک فنجان چای یا قهوه گرم می خوریم و از طعم آن لذت می بریم.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1257

به "چگونه در منزل کروسان درست کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در منزل کروسان درست کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید