تور ارزان چین: چین و چروک زیر چشم ها

به گزارش مالزی ارزان، چین و چروک های زیر چشم ها از ویژگی های مشترک انسان هاست. اگر به دقت نگاه کنید حتی بچه ها کم سن و سال هم زیر چشم های خود چین و چروک دارند. پیری تنها دلیل تشکیل چین و چروک نیست بلکه عوامل مختلف دیگری

تور ارزان چین: چین و چروک زیر چشم ها

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

چین و چروک های زیر چشم ها از ویژگی های مشترک انسان هاست. اگر به دقت نگاه کنید حتی بچه ها کم سن و سال هم زیر چشم های خود چین و چروک دارند. پیری تنها دلیل تشکیل چین و چروک نیست بلکه عوامل مختلف دیگری هم وجود دارند که ممکن است باعث تشکیل چین و چروک زیر چشم ها شوند. چین و چروک نشانه از بین رفتن الاستیسیته پوست و عدم توانایی پوست برای حفظ شکل اصلی خود است. این شرایط با افزایش سن تشدید می گردد، سطح کلاژن و کیفیت الاستیک پوست کاهش پیدا می نماید. کلاژن از تشکیل چین و چروک جلوگیری می نماید.

چه چیزی باعث تشکیل چین و چروک می گردد؟

علاوه بر پیری، عواملی که ممکن است باعش تشکیل چین و چروک شوند عبارتند از:

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید

سیگار کشیدن طولانی مدت

حالات چهره که در طول زمان تکرار می شوند

کمبود تغذیه ای

چگونه با چین و چروک زیر چشم ها کنار بیاییم

حفاظت در مقابل نور خورشید

قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید باعث تشکیل چین و چروک زیر چشم ها می گردد. هنگامی که در مقابل نور خورشید شدید قرار می گیریم برای اجتناب از اشعه های خورشید با چشمان نیمه باز نگاه می کنیم. آنچه که بیشتر مردم از آن مطلع نیستند این است که نگاه کردن با چشمان نیمه باز خود باعث تشکیل چین و چروک در اطراف و زیر چشم ها می گردد. پس، توصیه می گردد هنگام قرار گرفتن در مقابل آفتاب از عینک آفتابی بهره ببرید.

نوشیدن آب

عدم نوشیدن آب کافی پوست را در مقابل تشکیل چین و چروک و لکه های سیاه زیر چشم ها آسیب پذیر می نماید. نوشیدن آب زیاد برترین روش درمان است. بعد از بیدار شدن از خواب نوشیدن 2-3 لیوان آب با معده خالی نه تنها به بازسازی پوست یاری می نماید بلکه بعلاوه به دفع مدفوع هم یاری می نماید. در ابتدا نوشیدن آب با معده خالی ممکن است برای شما سخت باشد ولی، عادت خواهید کرد.

میوه ها و سبزیجات تازه

اگر دوست ندارید آب زیاد بنوشید، می توانید از میوه هایی مانند هندوانه ، خیار و میوه های آبدار دیگر بهره ببرید. مصرف آن ها به حفظ آب بدن و دفع مواد سمی از بدن یاری می نماید. از خیار به طور موضعی هم می توان برای درمان چین و چروک استفاده کرد. چند تکه خیار ببرید و آن ها را به مدت 20-30 دقیقه روی پلک های خود قرار دهید.

استراحت دادن به چشم ها

کار کردن طولانی مدت با رایانه هم یکی دیگر از علل تشکیل چین و چروک است. اگر با رایانه کار می کنید، تا حد امکان سعی کنید به چشم های خود استراحت دهید. هر یک ساعت یک بار چشم های خود را ببندید و استراحت کنید. شما بعلاوه می توانید به دورترین شی از خود خیره شوید ولی، مواظب باشید به چشم های خود فشار نیاورید. این روش به شل شدن عضلات چشم ها یاری می نماید و احتمال تشکیل چین و چروک را کاهش می دهد.

خودداری از مصرف الکل و کافئین

مصرف الکل ، کافئین و سیگار کشیدن به طور مستقیم با تشکیل لکه های سیاه و چین و چروک زیر چشم ها مرتبط است. نیازی به گفتن نیست که ترک مصرف الکل و سیگار کشیدن مطمئناً مفید خواهد بود.

درمان دارویی

کرم پوست

برای کاهش چین و چروک می تواند از رتینوئید هایی مانند ترتینوئین استفاده کرد و ظاهر پوست را بهبود بخشید. ولی، توجه داشته باشید که همراه این داروها باید از کرم های ضد آفتاب مناسب هم بهره ببرید. بعضی افرار بعلاوه از کرم های ضد چین و چروک استفاده می نمایند. البته، به خاطر مقادیر کم ترکیبات ضد چین و چروک در این کرم ها، استفاده از آن ها چندان مطلوب نخواهد بود. استفاده از اقدامات لازم برای پیشگیری از تشکیل چین و چروک به مراتب مؤثرتر خواهد بود.

درمان با جراحی

جراحی بوتاکس

جراحی روش دیگری برای کاهش چین و چروک است. روش های جراحی مختلفی وجود دارند و هر کدام از آن ها به گونه ای متفاوت کار می نمایند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. در چنین مواردی مشورت با یک متخصص به استفاده از روش درمان مناسب یاری می نماید.

همانطور که گفته شد، پیشگیری بهتر از درمان است. افراد جوان می توانند با استفاده از اقداماتی که توصیف شد آغاز چین و چروک ها را به تأخیر بیاندازند. استفاده از رژیم غذایی سالم و خودداری از مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فود ها هم نقش حیاتی در پیشگیری و کاهش چین و چروک های زیر چشم ها دارند.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1022

به "تور ارزان چین: چین و چروک زیر چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین و چروک زیر چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید