10 غذای پروبیوتیک که برای سلامتی مفید است

به گزارش مالزی ارزان، پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که سلامت روده و سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشند. بدن برای حفظ سلامت دستگاه گوارش به این باکتری ها احتیاج دارد. در ادامه با 10 غذای برتر پروبیوتیک آشنا خواهید شد.

10 غذای پروبیوتیک که برای سلامتی مفید است

مصرف غذاهای پروبیوتیک به بازیابی تعادل طبیعی باکتری های روده یاری می نماید و مسائل گوارشی از یبوست گرفته تا اسهال را درمان می نماید.

بعلاوه پروبیوتیک ها به کاهش نفخ شکم که در اثر سندرم روده تحریک پذیر ایجاد می گردد و علائم مرتبط با عدم تحمل لاکتوز یاری می نمایند.

علاوه بر این، پروبیوتیک ها به هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها مؤثر واقع می شوند؛ زیرا آنتی بیوتیک ها هم باکتری های مفید و هم باکتری های مضر را از بین می برند. در نتیجه اندازه باکتری های مفید روده کاهش می یابد.

در ادامه به 10 غذای پروبیوتیک اشاره خواهیم کرد.

1- ماست

روزانه چند فنجان ماست، ترجیحاً ساده مصرف کنید. زمانی که ماست پروبیوتیک انتخاب می کنید، به برچسب روی آن توجه کنید تا از خرید محصولاتی که سرشار از شیرین نماینده های مصنوعی و طعم دهنده ها هستند، خودداری نمایید.

2- کفیر

کفیر یک پروبیوتیک پیچیده است که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. در واقع کفیر بیشتر از ماست ویتامین ب، کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک دارد. بهتر است کفیر را با معده خالی مصرف کنید.

3- میسو

سوپ میسو که از دانه های تخمیر شده سویا تهیه می گردد، یک غذای ژاپنی است. شما می توانید با استفاده از برنج قهوه ای، جو و غلات دیگر نیز این سوپ را تهیه کنید.

4- ساورکرات

یک خوراک آلمانی که برای تهیه آن کلم پیچ را خرد نموده و نمک می زنند و در آب خود می جوشانند. یک وعده ساورکرات خام تقریباً نزدیک به 10 تریلیون باکتری دارد.

5- کیمچی

کیمچی یک خوراک فرعی است که معمولاً با کلم چینی یا سبزی های دیگری مانند بادمجان، خیار و تربچه تهیه می گردد که با تعداد زیادی باکتری تخمیر می شوند. ماده اولیه اصلی معمولاً با سس ها و چاشنی های مختلفی مانند زنجبیل، سیر، پیاز، فلفل تند، سس ماهی و نمک ترکیب می گردد.

6- تمپه

تمپه نوعی غذای اندونزیایی است که از ترکیب خمیر سویا و قارچ تهیه می گردد.

7- چای کامبوچا

کامبوچا نوعی چای گیاهی است که از تخمیر چای سیاه یا سبز شیرین شده و کمی گازدار تهیه می گردد. کامبوچا به وسیله تخمیر چای با استفاده از یک دسته باکتری و قارچ همزیستگر به دست می آید.

8- خیارشور

خیارشوری که به صورت طبیعی تخمیر شده، منبع خوبی از پروبیوتیک های غیر لبنی است.

9- جلبک میکروسکوپی

جلبک میکروسکوپی یکی از غذاهای دریایی برتر است که سیستم ایمنی را تقویت می نماید، ضدسرطان و ضدالتهاب است و خواص زهرزدا دارد.

10- دوغاب

دوغاب یا شیری که به آن باکتری زده اند و غلیظ و شیرین شده است، یک ماده غذایی فوق العاده مفید است. این نوشیدنی مفید حاوی اندازه زیادی باکتری مفید است که به فرآیند هضم یاری می نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1303

به "10 غذای پروبیوتیک که برای سلامتی مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای پروبیوتیک که برای سلامتی مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید