5 خوراکی خوشمزه یزد که باید امتحان کنید

به گزارش مالزی ارزان، گردشگرانی که به یزد سفر می کنند، علاوه بر بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر کویری می توانند با چشیدن غذاها و شیرینی های خوشمزه آن، لذت سفرشان را دوچندان کنند.

5 خوراکی خوشمزه یزد که باید امتحان کنید

از برنج زعفرانی دم کشیده با کباب آبدار تا خورشت های خوش عطروبو و لذیذ ایرانی می تواند سلیقه هر گردشگری را راضی نگه دارد. اما این همه ماجرا نیست و جالب است بدانید که هر شهر ایران غذاها و خوراکی های خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از خوراکی های خوشمزه شهر یزد را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این شهر کویری از خوردن آن ها لذت ببرید. در واقع سفر به یزد بدون خوردن این غذاها و خوراکی ها کامل نمی شود.

آش شولی

در سفر به یزد مطمئناً مردم این خطه از شما می پرسند که آیا شولی را امتحان کرده اید؟ شولی یزدی یا آش شولی معروف ترین آش سنتی یزد است که در آن از چغندر یا لبو و سرکه یا رب انار و سبزیجاتی مانند اسفناج و شوید به همراه عدس استفاده می شود و به نوعی یک سوپ گیاهی به شمار میرود. در اصل چاشنی این آش خوشمزه، سرکه است؛ ولی بعضی ها با چاشنی رب انار نیز میل می کنند. یزدی ها قسم می خورند که شما فقط وقتی طعم یک شولی واقعی را خواهید چشید که خانگی باشد؛ بااین حال اگر نتوانستید نوع خانگی آن را میل کنید، رستوران هتل جاده ابریشم می تواند محلی ایدئال برای صرف این غذای محلی لذیذ باشد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با امکانات، اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر رستوران های یزد، فهرست کاملی از آن ها را در خبرنگاران ببینید.

تاس کباب شتر

تاس کباب شتر یکی دیگر از غذاهای خوشمزه یزدی است که برای تهیه آن گوشت شتر را با سیب زمینی می پزند. طبع گوشت شتر را گرم می دانند، به همین دلیل این غذا را در فصل زمستان و همراه با نان میل می کنند. علاقه مندان غذاهای محلی می توانند این خورشت را نیز در هتل جاده ابریشم سفارش دهند.

شیرینی های یزدی

همین که به یزد فکر کنید، ناخودآگاه شیرینی های متنوع و خوشمزه این دیار نظیر باقلوا و قطاب در فکر تان تداعی می شود. پشمک، این شیرینی سبک همچون پر کاه، نرم مانند پنبه، شیرین چون عسل و بسیار لذیذ و دوست داشتنی، به عنوان خوراکی سنتی و بومی استان یزد در سراسر کشور شناخته می شود. از دیگر خوراکی های بومی می توان به باقلوا، لوز ترحیمی، کیک یزدی، کیک تخته ای، حاجی بادام، نان برنجی، نان پنجره ای (منقا)، نقل یزدی، قطاب، پشمک، آب نبات مغزی، سوهان آردی، سوهان خانی، نان نارگیلی و باقلوا شامی اشاره کرد. در خیابان موزه آب و نزدیکی میدان امیر چخماق، قنادی حاج خلیفه واقع شده است که بدون شک یکی از بهترین های یزد است و شیرینی های درجه یک یزد را تقدیم تان می کند. این خوراکی های شیرین را برای عزیزانتان سوغاتی ببرید و کام شان را شیرین کنید.

چای یزدی

هیچ چیزی بهتر از خوردن شیرینی در کنار چای یزدی نیست. علاوه بر چای سیاه که در همه جای ایران یافت می شود، دمنوش ها نیز طعم و عطری به یادماندنی دارند. دمنوش یزدی ها از ترکیب گل گاو زبان و بابونه تشکیل می شود که در سفر خود به یزد باید آن را امتحان کنید.

کیک یزدی

یکی دیگر از مشهورترین شیرینی های سنتی تهیه شده در استان یزد، کیک یزدی نام دارد که امروزه از طرفداران بسکمک در سراسر ایران برخوردار است. این خوراکی لذیذ از جمله شیرینی های معطر و خوشمزه به شمار می آید که علاوه بر این استان تاریخی، در بسکمک از منطقه ها کشور تهیه و طبخ می شود. زنان هنرمند و مادران کدبانوی یزدی، برای طبخ کیک یزدی از آرد، ماست، وانیل، نمک میوه، تخم مرغ، جوش شیرین و پودر شکر و هل و گلاب استفاده و روی آن را با پودر پسته تزیین می کنند. با اینکه کیک یزدی در سراسر ایران تهیه می شود، اما اگر به یزد سفر کردید، اصل آن را نیز امتحان کنید و لذت ببرید.

اگر به یزد سفر می کنید، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی یزد را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

همچینن برای سفر به این شهر کویری و انتخابی آگاهانه و ارزان از میان تورهای آژانس های مسافرتی متنوع کشور می توانید از خبرنگاران کمک بگیرید. تنوع تورها و مقایسه قیمت به شما این امکان را می دهد تا بهترین آفر تور یزد را برای سفرتان پیدا کنید.

منبع: کجارو / mypersiancorner.com
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1180

به "5 خوراکی خوشمزه یزد که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خوراکی خوشمزه یزد که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید