طراحی و ساخت باغ ویلا: 5 هزار و 300 هکتار از سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد به کشت انگور اختصاص دارد

به گزارش مالزی ارزان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی برداشت حدود 40 هزار تن انگور در استان اطلاع داد.

طراحی و ساخت باغ ویلا: 5 هزار و 300 هکتار از سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد به کشت انگور اختصاص دارد

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارشاز ، شهرام عسکری معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 5 هزار و 300 هکتار از سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد به کشت انگور اختصاص دارد که پیش بینی برداشت سالانه 30 تا 40 هزار تن انگور در سطح استان را داریم.

وی ارقام عسکری، رطبی، رشه کردستان و یاقوتی را از عمده ارقام انگور در استان برشمرد و اظهار کرد: بیشترین مقدار فراوری انگور استان مربوط به شهرستان دنا با 1200 هکتار است.

وی بیان نمود: کشت انگور در استان به دو صورت دیم و آبی است که پیگیر توسعه کشت دیم این محصول هستیم.

معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه میانه برداشت انگور در استان با کشت آبی 23 تن و با کشت دیم 15 تن در هر هکتار است، توضیح داد: بازار مصرف انگور استان، داخلی و استان های فارس، خوزستان و اصفهان است.

عسکری ادامه داد: برداشت انگور در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود دو هفته گذشته آغاز شده و تا مهرماه ادامه داد.

وی اعلام نمود: از آن جا که بعضی ارقام انگور با ماندگاری پایین، قابلیت نگهداری در سردخانه ها را ندارند، پیگیر جایگزینی این ارقام با ارقام ماندگارتر هستیم. بعلاوه با توجه به اینکه همه ارقام با هم وارد بازار می شوند، قیمت ارقام مختلف متعادل نیست، جایگزینی ارقام تازه و توسعه ارقام دیم را در برنامه داریم.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 988

به "طراحی و ساخت باغ ویلا: 5 هزار و 300 هکتار از سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد به کشت انگور اختصاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت باغ ویلا: 5 هزار و 300 هکتار از سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد به کشت انگور اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید