آنتی بیوتیک های طبیعی

به گزارش مالزی ارزان، آنتی بیوتیک های طبیعی از جمله داروهایی هستند که در خانه به راحتی در دسترس می باشند. علاوه بر آن، بیشتر آنها مواد اولیه ضروری مورد استفاده در آشپزی به حساب می آیند

آنتی بیوتیک های طبیعی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

آنتی بیوتیک های طبیعی از جمله داروهایی هستند که در خانه به راحتی در دسترس می باشند. علاوه بر آن، بیشتر آنها مواد اولیه ضروری مورد استفاده در آشپزی به حساب می آیند. این مقاله بعضی از این آنتی بیوتیک ها که در درمان بسیاری از عفونت ها و بیماریها مفیدند را به صورت لیست درآورده است. آنتی بیوتیک های طبیعی همیشه به اسم گزینه ای بهتر نسبت به انواع دارویی متداول به شمار می فرایند؛ عدم وجود عوارض جانبی یکی از دلایل مهم آن است. علاوه بر این، عوامل بیماری زا نسبت به حتی دوز سنگین یا مقدار بالایی از آنتی بیوتیک ها ایمنی می یابند. آنتی بیوتیک های طبیعی همیشه به اسم گزینه ای بهتر نسبت به انواع دارویی متداول به شمار می فرایند؛ عدم وجود عوارض جانبی یکی از دلایل مهم آن است. علاوه بر این، عوامل بیماری زا نسبت به حتی دوز سنگین یا مقدار بالایی از آنتی بیوتیک ها ایمنی می یابند. موارد عفونت ناشی از مصرف این داروها موجب بروز مسائل بزرگتری شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، این آنتی بیوتیک ها بدون هیچگونه مواد غیر طبیعی تهیه شده و از منشاء طبیعی برخوردارند. عصاره های گیاهی معدنی و طبیعی مواد اصلی این داروها هستند.

سیر:

زخمهای باز در طول جنگ جهانی اول با استفاده از سیر درمان می شدند. پیشگیری از بروز عفونت هدف استفاده از سیر بود. مسائلی مانند عفونت های گلو و عفونت های خفیف گوش هم با استفاده از سیر درمان می شوند. بنابراین می توان آن را در لیست مواد غذایی قرار داد که به اسم آنتی بیوتیک عمل می نماید.

نقره کلوئیدی:

محلول نقره کلوئیدی با پاشیدن ذرات ریز نقره در یک مایع مناسب تهیه می گردد. فیلترهای آب دستگاه هایی هستند که در آنها نقره به اسم یک آنتی بیوتیک طبیعی کاربرد دارد. آن را به منظور جلوگیری از رشد باکتری در فیلترهای آب مورد استفاده قرار می دهند. ایجاد اختلال در سیستم های آنزیم باکتریها، بوسیله نقره کلوئیدی انجام می گردد. به همین علت است که نقره در درمان عفونت ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: تقویت نماینده های انرژی طبیعی برای احیای فکر و بدن

ویتامین C:

انواع مختلف عفونت ها را با یاری ویتامین C درمان می نمایند. این آنتی بیوتیک طبیعی در مقادیر بالا مورد استفاده قرار می گیرد. عفونت هایی که موجب بروز دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال می شوند را با استفاده از ویتامین C درمان می سازند. بعلاوه به منظور درمان عفونت های مشاهده شده در ایدز از آن استفاده می گردد. ویتامین C نقش مهمی در فراوری گلبولهای سفید خون دارد. بنابراین به یاری ویتامین C مبارزه با باکتریها آسانتر می گردد.

سیتریکی دال:

دانه های گریپ فروت منبع سیتری سیدال یا سیتریکی دال (Citricidal) هستند. دکتر لوئیس پاریش، کاربرد سیتریکی دال به اسم یک آنتی بیوتیک طبیعی را در سال 1976کشف کرد. عفونت هایی که این دارو با آن مبارزه می نماید آنهایی را شامل می گردد که ناشی از باکتری، عوامل ویروسی و قارچی هستند.

برای عفونت دندان

از دست دادن مینای دندان نشانه اصلی هر نوع عفونت دندانی است. این علامت نشان دهنده درجه یا مقدار آسیب وارده به دندان است. کرم خوردگی دندان و یا ضربه وارده به آن معمولاً دلایل بروز این عفونت ها هستند. چنانچه این عفونت ها به موقع درمان نشوند، می توانند به بروز آبسه و تب منجر شوند. چای سیاه کیسه ای، یکی از برترین داروهای مورد استفاده در درمان عفونت دندان است. به منظور درمان این مشکل یک شب چای کیسه ای میان لثه ها در دندان و گونه قرار داده گردد. استفاده از کپسولهای سیر هم در درمان عفونت دندان مؤثر می باشند. این کپسولها را بایستی 3 مرتبه در روز مصرف کرد. این دوره درمانی بایستی به مدت یک دوره 5 روزه ادامه داشته باشد.

گرچه آنتی بیوتیک ها فوائد بسیاری دارند، اما تحقیقات انجام شده در این زمینه در مقایسه با انواع دارویی بسیار کمتر است. مسائلی مانند مشکل ثبت اختراغ، سود کمتر و غیره بر سر تحقیق در این زمینه قرار دارند.

داروهای طبیعی از عوارض جانبی کمتری برخوردار بوده و یا حتی هیچگونه عوارض جانبی به همراه ندارند و درمان صحیح را فراهم می سازند. جهت درمان عفونت ها، تا آنجا که امکان دارد ضروری است آنتی بیوتیک های طبیعی بجای انواع غیر طبیعی مورد استفاده قرار گیرند.

منبع مقاله :

برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1033

به "آنتی بیوتیک های طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بیوتیک های طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید