اجازه صادرات سیب را نداریم

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران، مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: علی رغم گذشت یک ماه از فصل بهار سیب درختی و پرتقال در سردخانه های کشور موجود است، در حالی که اواخر آذر وزیر صمت طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور به علت کمبود در بازار داخل خواهان ممنوعیت صادرات سیب و مرکبات شد.

اجازه صادرات سیب را نداریم

او اضافه کرد: با گذشت 4 ماه از نامه وزیر صمت به معاون اول رئیس جمهور نه تنها مسئله ای در تنظیم بازار داخل نداریم، بلکه باید تمامی همت خود را به کار بگیریم تا صادرات صورت بگیرد تا فراوری دچار چالش نشود.

شادلو ادامه داد: با گذشت یک ماه از سال، قیمت محصولات میوه و تره بار در بازار عمده فروشی تغییر خاصی نداشته است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به دلایل نوسان قیمت میوه در خرده فروشی ها اعلام کرد: هرچه از زمان برداشت دور می شویم، هزینه های نگهداری، انبارداری، افت و ضایعات محصول منجر به نوسان قیمت میوه در بازار شده که بخشی از این افزایش قیمت طبیعی است.

او در سرانجام توضیح داد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی و ذخایر میوه در سردخانه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر التهاب قیمت در بازار داخل نیست، چنانچه حوادث غیر مترقبه ای در بازار رخ ندهد، فراوری محصولات باغی جوابگوی احتیاج کشور است تا علاوه بر تامین بازار داخل بتوان مازاد احتیاج کشور را به بازارهای هدف صادر کرد .

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 804

به "اجازه صادرات سیب را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه صادرات سیب را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید