افزایش 80 درصدی صادرات کشور

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران : وزیر صنعت معدن و تجارت یکی از اقدامات های مهم و اثرگذار در بخش صادرات را اجرای سیاست های جدید برطرف تعهدات ارزی دانست و از استمرار پیگیری وزارت صمت در راستای حمایت و مانع زدایی از فراوری تاکید نمود.

افزایش 80 درصدی صادرات کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر خود به استان اصفهان، در جلسه ای که با صنعتگران، معدنکاران و تجار شهرستان کاشان برگزار گردید، با تاکید بر آمادگی وزارت صمت نسبت به حمایت و مانع زدایی از بخش فراوری و پیگیری این مسائل در معاونت های مربوطه، گفت: کشور در سال های گذشته در شرایط سخت و فشارهای مالی شدید ناشی از تحمیل تحریم ها و شیوع کرونا قرار داشت که موجب شد اهداف در حوزه های خرد و کلان مالی مطابق پیش بینی محقق نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارزیابی مالی در حوزه های تجارت، صنایع و معادن ، با درنظر دریافت شرایط موجود، نشان دهنده اجرای اقدامات خوب در بخش های مذکور است، توضیح داد: در بخش تجارت بین المللی، از آبان ماه سال گذشته و با اجرایی شدن سیاست های جدید برطرف تعهدات ارزی از محل صادرات شاهد اتفاقات خوبی هستیم به طوری که صادرات بیش از 80 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل بخش صنعت و فراوری مربوط به سایر دستگاه هاست، در مورد حوزه معادن گفت: آزادسازی حدود 6 هزار محدوده معدنی در 31 استان کشور به وسیله مزایده و بصورت کاملا الکترونیکی یکی از اقدامات مهم در استفاده از ظرفیت معدنی کشور است.

احیای 2 هزار واحد راکد و نیمه فعال در امسال

وی در ادامه از آمادگی وزارت صمت برای امضای تفاهم نامه با شرکت های داوطلب در مورد طرح مسئولیت های اجتماعی اطلاع داد و اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات وزارت صمت، تسهیل گری در صدور مجوز است و این فرایند به صورت جدی در وزارت صمت در حال اجرا و پیگیری است؛ هدف گذاری احیای 2 هزار واحد راکد و نیمه فعال از دیگر برنامه های وزارت صمت در سال 1400 است.

وی در سرانجام بر ظرفیت خود استان اصفهان و شهرستان کاشان تاکید و نسبت به استفاده بهینه و حداکثری از این ظرفیت ها ابراز امیدواری کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 854

به "افزایش 80 درصدی صادرات کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 80 درصدی صادرات کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید