حدود 140 کیلومتر راه در شمال سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

به گزارش مالزی ارزان، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 140 کیلومتر راه در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره کل با فعال بودن 15 کارگاه راهسازی در حال ساخت هست که تکمیل آنها نیازمند تخصص اعتبار است.

حدود 140 کیلومتر راه در شمال سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

عطاء اله اکبری اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با داشتن 11 درصد وسعت کشور به عنوان چهار راه حمل و نقل بین الملل از تردد بالایی برخوردار است از این رو قلب تپنده و پیوند دهنده کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می گردد.

وی ادامه داد: این اداره کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راه های اصلی به بزرگراهی را در اولویت کاری قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان توضیح داد: هم اینک 103 کیلومتر بزرگراه، 22 کیلومتر راه اصلی و 14 کیلومتر راه فرعی در محورهای زابل - زاهدان ، زاهدان - بیرجند، میرجاوه - زاهدان - بم و زاهدان - خاش ، اسکل آباد - گوهرکوه- بزمان، زابل - زهک و روتک به وسیله این اداره کل در حال ساخت است که در مجموع اتمام این طرح ها احتیاجمند تخصیص بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان مطرح نمود و اضافه نمود: این استان با وجودی که پهناورترین استان کشور است اما کمترین طول بزرگراه را داراست این در حالیست که جهت ارتباطی چابهار -میلک به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تجارت جهانی ضرورت وجود راه های ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور دو چندان می نماید.

اکبری با بیان اینکه امروزه حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه مالی محسوب می گردد، گفت: از آنجایی که انجام فعالیت در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مالی احتیاجمند ایجاد زیرساخت های راه هست ضروریست اعتبارات مورد احتیاج ساخت راههای استان هر چه سریعتر اختصاص یابد تا این اداره کل با پرداخت بدهی بیش از 500 میلیارد تومانی به پیمانکاران طرح های این بخش را تکمیل و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته یعنی بهره برداری از 80 کیلومتر از این جهتها تا خاتمه سالجاری محقق گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1343

به "حدود 140 کیلومتر راه در شمال سیستان و بلوچستان در حال ساخت است" امتیاز دهید

1 کاربر به "حدود 140 کیلومتر راه در شمال سیستان و بلوچستان در حال ساخت است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 140 کیلومتر راه در شمال سیستان و بلوچستان در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید