خبرنگاران پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد

به گزارش مالزی ارزان، کرمانشاه- خبرنگاران- سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه گفت: پروژه فروآلیاژ سیلیس منیزیم در شهرستان اسلام آبادغرب حداکثر در سه ماه آینده تکمیل و با بهره برداری از آن برای 210 نفر از افراد بومی اشتغال مستقیم ایجاد می گردد.

خبرنگاران پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگاران، بهزاد باباخانی روز چهارشنبه از پروژه فروآلیاژ سیلیس منیزیم در شهرستان اسلام آبادغرب که توسط سرمایه گذاران چینی در حال انجام است، بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت اجرایی آن نهاده شد.

معاون استاندار کرمانشاه در این خصوص گفت: شیوع و گسترش ویروس کرونا، عملیات اجرایی این پروژه را با تاخیر چندماهه روبرو کرد اما با توجه به اظهارات مدیران چینی این شرکت مقرر شد، پروژه حداکثر طی سه ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: پروژه فروسیلیس منیزیم گام عظیمی در راستای جلوگیری از خام فروشی است و بخشی از نیازهای داخلی کارخانه های فولاد کشور نیز به وسیله این واحد صنعتی تامین می گردد.

براساس آنچه که مسوولان استان کرمانشاه اعلام نموده اند قرار است سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی توسط چینی ها در این پروژه انجام گردد.

پیشرفت 10 درصدی پتروشیمی اسلام آباد

باباخانی همچنین از آخرین شرایط پیشرفت طرح دانش بنیان فراوری پروپیلن از گاز طبیعی پتروشیمی اسلام آباد غرب هم بازدید کرد.

در این بازدید ضمن آنالیز میدانی آخرین شرایط پروژه در جلسه با پلاسعیدی، مدیر عامل شرکت، مهمترین مسایل پروژه مورد بحث و مصاحبه نهاده شد.

عملیات اجرایی این طرح در سال گذشته توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول ربیس جمهور کلنگ زنی شد و در حال حاضر 10 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز یک و 60 درصد پیشرفت فیزیکی در تجهیز کارگاه و اجرای عملیات خاکی داشته است.

در جریان این بازدیدها، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری و مدیرکل اقتصاد و دارایی استانداری هم حضور داشتند.

شهرستان اسلام آبادغرب 150 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شرایط اشتغال در کل استان حال و روز مساعدی ندارد اما به نظر می رسد برنامه ریزی برای اجرای طرح های مالی مانند پتروشیمی، گلخانه و فروآلیاژ منیزیم اسلام آبادغرب می تواند نویدبخش گام نهادن این شهرستان در جهت توسعه و شکوفایی مالی باشد.

آنالیز و برطرف موانع طرح توسعه گاوداری 6500 راسی گواور

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه در ادامه بازدید از غرب استان همچنین از پروژه گاوداری صنعتی واقع در بخش گواور گیلانغرب بازدید و در جلسه ای با مدیران این مجتمع از نزدیک در جریان پیشرفت کار و موانع اجرای طرح توسعه آن نهاده شد.

مهمترین مانع طرح توسعه این پروژه عظیم مسائل زیست محیطی طرح بود که مورد آنالیز نهاده شد و با تمهیداتی مرتفع گشت.

در این بازدید قبادی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری، حیدریان مدیر کل اقتصاد و دارایی، یاوری مدیرکل محیط زیست و مدیران جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن استان حضور داشتند و راهکارهای برون رفت از مسائل این پروژه را آنالیز کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 815

به "خبرنگاران پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید