خبرنگاران 72 درصد از داوطلبان شوراهای روستایی خراسان شمالی زیر دیپلمی هستند

به گزارش مالزی ارزان، بجنورد- خبرنگاران- دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: حدود 72 درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی مدرک زیر دیپلم دارند.

خبرنگاران 72 درصد از داوطلبان شوراهای روستایی خراسان شمالی زیر دیپلمی هستند

هادی رجایی نیا شب پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از روز نخست (16 فروردین 1400) ثبت نام شوراهای اسلامی روستایی در این استان ، تا به امروز دو هزار و 322 نفر نامنویسی کردند که یک هزار و 672 نفرشان مدرک زیر دیپلم دارند.

وی افزود : مابقی 544 داوطلب دیگر عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی دارای مدارک دیپلم و بالاتر و یا حوزوی دارند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی گفت : از مجموع داوطلبانی که تا به امروز ثبت نام کردند، مدارک دو هزار و 216 نفر به تایید فرمانداری ها رسید و مابقی نیز در دست بررسی است.

رجانی نیا اظهارداشت : علاوه برآن حدود 29 درصد از این داوطلبان حداقل یک دوره سابقه عضویت در شوراهای اسلامی روستایی را در کارنامه شان دارند.

زنان پنج درصد داوطلبان

دبیر ستاد انتخابات 1400 استان خراسان شمالی گفت : از لحاط جنسیت نیز حدود پنج درصد از این داوطلبان را زنان تشکیل می دهند که تعدادشان تا به امروز به 112 نفر رسیده است.

رجایی نیا یادآور شد : در شرایط فعلی بیشترین داوطلبان ثبت نامی برای شوراهای اسلامی روستایی در این استان مربوط به شهرستان اسفراین با 477 نفر و کمترین آمار داطلبان نیز در گرمه نامنویسی کردند.

به گفته وی در شهرستان های بجنورد 340 ، شیروان 460 نفر، مانه و سملقان 353، راز و جرگلان 281 ، فاروج 206 و جاجرم نیز 69 نفر ثبت نان کردند.

ثبت نام غیرحضوری در اولویت

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی با اشاره به قرمز و نارنجی شدن شرایط رنگ بندی کرونایی استان از داوطلبان خواست تا به صورت غیر حضوری نسبت به ثبت نام خود در انتخابات اقدام کنند.

رجانی نیا روشهای غیرحضوری را شامل استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه، رایانه و حضور در دفاتر پیشخوان دولت و بخشداری ها بیان نمود و مزیت آن را نبود محدویت زمانی برای ثبت نام بیان نموده است.

در استان خراسان شمالی طبق آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکهزار و 299 و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 740 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می شود.

هم اینک 2 هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری 28 خردادماه 1400 در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 771

به "خبرنگاران 72 درصد از داوطلبان شوراهای روستایی خراسان شمالی زیر دیپلمی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 72 درصد از داوطلبان شوراهای روستایی خراسان شمالی زیر دیپلمی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید