دیپلمات روس: هیأت ها آماده اند تا زمان حصول توافق بر سر برجام در وین بمانند

به گزارش مالزی ارزان، نماینده روسیه در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، با اشاره به آمادگی هیأت های مشارکت کننده برای ادامه دادن این دور از گفت وگوها، از توافق آنها برای تقویت این فرایند اطلاع داد.

دیپلمات روس: هیأت ها آماده اند تا زمان حصول توافق بر سر برجام در وین بمانند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز (آدینه) جزئیات کوتاهی از نشست کمیسیون مشترک برجام ارائه کرد.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: کمیسیون مشترک برجام در نشست امروز، دور جدیدی از گفت وگوها برای احیای کامل توافق هسته ای [ایران] را شروع کرد.

وی در این باره شرح داد: مشارکت نمایندگان توافق کردند تا فرایند [مذاکرات] را تقویت نمایند. بنظر می رسد هیأت ها برای باقی ماندن در وین به هر میزانی که احتیاج باشد، تا رسیدن به هدف خود، آماده هستند.

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 در وین از سر گرفته شده بود، دقایقی پیش و بعد از حدود یک ساعت و نیم خاتمه یافت.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارد و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران که دیروز بدین منظور وارد وین شد نیز عهده دار ریاست هیأت ایرانی در این دور از مذاکرات است.

اولیانوف پیش از این با نادرست خواندن بعضی اظهار نظرها مبنی بر فروپاشی مذاکرات احیای برجام در وین، تاکید نمود در واقعیت این گفت وگوها در حال پیشرفت است. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام خبر بازگشت تیم مذاکره نماینده این کشور به وین برای از سرگیری گفت وگوهای احیای برجام، گفت واشنگتن از بازگشت متقابل به تعهدات استقبال می نماید.

علی رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل نموده اما دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت قبلی این کشور همچنان سیاست های مشابهی را در قبال ایران دنبال می نمایند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی معین نموده اند اما مقام های ایران بارها تأکید نموده اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار گردید، حاضران تصمیم به تسریع فرایند گفت وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 848

به "دیپلمات روس: هیأت ها آماده اند تا زمان حصول توافق بر سر برجام در وین بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: هیأت ها آماده اند تا زمان حصول توافق بر سر برجام در وین بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید