روسیه: مذاکرات وین شاهد پیشرفت بوده است

به گزارش مالزی ارزان، مقام ارشد دیپلماتیک روسیه از پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران در وین اطلاع داد.

روسیه: مذاکرات وین شاهد پیشرفت بوده است

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من با تعجب بعضی اظهارنظر ها و تحلیل ها درباره شکست در مذاکرات وین پیرامون احیای توافق برجام را می خوانم.

وی در ادامه اضافه نمود: این تفکرات واهی کسانی است که مخالف تقویت رژیم عدم اشاعه هسته ای براساس ان پی تی هستند. حقیقت این است که تبادل نظر ها در وین در حال پیشرفت است.

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح می گردد که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام نموده بود واشنگتن هیچ مشوقی به تهران برای بازگشت به توافق برجام اعطا نخواهد نمود. موضع صریح مقامات ایرانی این است که آمریکا باید در ابتدا تمامی تحریم ها را برداشته و سپس تهران به تعهدات خود ذیل برجام عمل خواهد نمود.

استراتژیست های آمریکایی در نظر دارند در گام نخست بخش کوچکی از تحریم های ایران را که مغایر با برجام می خوانند در قبال پایبندی کامل تهران به توافق هسته ای به حال تعلیق (waiver) در بیاورند. در گام بعدی برداشتن سایر تحریم ها که بخش اصلی آن محسوب می گردد نیز منوط به مذاکره درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه ای تهران خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 875

به "روسیه: مذاکرات وین شاهد پیشرفت بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: مذاکرات وین شاهد پیشرفت بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید