واکنش ظریف به تهدید جدید آمریکا

به گزارش مالزی ارزان، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به تهدید نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره نقض اسنپ بک، واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به تهدید جدید آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به مصاحبه بامداد امروز کلی کرفت کننده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: پس از سه بار رد شدن توسط شورای امنیت، آمریکا هم اکنون تهدید می کند هر کس و هر نهادی که میان آمریکا و اسنپ بک آن قرار بگیرد، تحریم می کند، آنها ظاهرا قانون یا سازمان ملل را درک نمی کنند. ممکن است آنها بتوانند این را بفهمند: شما در سال 2018 از برجام طلاق گرفتید. نام شما در گواهی ازدواج نامربوط است.

  • واکنش کننده آمریکا در سازمان ملل به مواضع متحدان اروپایی واشنگتن درباره ایران

ظریف در ادامه این پیام توئیتری بخشی از مصاحبه کننده آمریکا در سازمان ملل با العربیه را منتشر کرد.

کلی کرفت بامداد روز جمعه (به وقت تهران) در مصاحبه با این شبکه سعودی مدعی شد: مکانیسم ماشه را بر اساس منافع آمریکا و ملت های منطقه اجرا خواهیم کرد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای اجرای روندهای قانونی عمل کند.

کننده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که قطعنامه 2231 به این کشور اجازه می دهد تا سازوکار بازگشت تحریم ها علیه ایران را اجرایی کند و هر کسی که در برابر اسنپ بک بایستد تحریم خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه پنجشنبه مدعی شد تحریم های بین المللی علیه ایران از نیمه شب 20 سپتامبر (30 شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.

ساز و کار موسوم به بازگشت اتوماتیک تحریم ها که با نام های دیگری مثل مکانیسم ماشه یا اسنپ بک نیز شناخته می شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به 1+5 تعلیق شده بودند.

تلاش آمریکا در این راستا پس از شکست این کشور در به تصویب رساندن قطعنامه ای که خواستار جلوگیری از انقضای محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران بود، صورت می گیرد. آن قطعنامه که روز 25 مرداد به رأی گذاشته شد با 11 رأی ممتنع، 2 رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و 2 رأی مخالف (روسیه و چین) رد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 377

به "واکنش ظریف به تهدید جدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به تهدید جدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید